torsdag 5 maj 2016

Klokheter och budskap .....




Dagens eller rättare sagt gårdagens tre budskap /klokheter .........

Gårdagens blir det ju oftast när man bloggar 
d v s  ligger en dag efter .

Den där evighetsalmackan med dagens kloka ord
var ju tanken att jag skulle avsluta varje inlägg med .
Det blir inte alltid som man tänkt sig .......
Insåg precis att jag glömt det i de senaste dagarnas stress .
Den står så fint i hallen och välkomnar när man kommer hem
och skickar med klokheter och budskap när man lämnar .


Igår möttes vi av det här .........
och jag även av en bukett röda rosor :-)

Om han är förutsägbar ?
både JA och NEJ .

JA för att de var röda vilket jag i trettio år 
A L L T I D har fått , ofta med en kvist 
brudsjöja i med .
Blommor han ger ska vara röda rosor och brudslöja punkt .
Har försökt hinta att det finns andra färger .....
men näääää :-)

för att jag inte fick blommor på födelsedagen
däremot strax innan vi åker på semester haha.



Ser ni budskapet på det vita bubblet ?

Öppnas första kvällen på semestern .

Den får sparas till i sommar ........
i morgon kväll hittar vi nog säkert något annat
bubbel på hotellet :-)




Åssa det tredje budskapet .......
ala Ernst .
Visst är det skönt ?!
Lite förvirring i livet skadar aldrig .




Åtta timmar kvar .......klockan sjutton
när semesterhänvisningen klickas i  på mailen 
då är det dubbel lycka :-)



Vi kanske ses en gång till från Sverige vem vet 
annars får ni förhoppningsvis 
hänga med söderut .

Tack för titten och ha de gott .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin