tisdag 29 december 2015

Frostvarningsblå och en både rolig och sorglig kväll




Kom på att jag glömt visa 
Prinsarnas granar som de fick strax före jul  .
Passar väl bra så här dan före dan 
då det nästan är lite nyårsvarning på dem .
I dagsljus är de blå i mörker blir de magiska :-)

Hej hej !

Hoppas ni mår bra i det härliga vintervädret
som äntligen har kommit även hit till vår ända av landet .
Så där isande vackert med blå
himmel, sol och vitt på marken .

Ja ni läste rätt .......
V A C K E R T 
säger hon som egentligen inte alls gillar kyla.
Stämmer att hon I N T E gillar kyla och grått ,
men årstider ska de va .

Här har det mest juliga och det röda fått ge vika för 
krispigt , isigt nyårspynt.
 Himla passande till vädret .
Granen och alla belysningar får däremot vara kvar ett tag till .

Nu var det ju inte våran gran utan Prinsgranarna jag skulle skriva om.
De där isande blåa ala frostvarning 
de som skulle kunna passa till en hel del annat än Småprinsar med .
Nyår t e x .


O M jag skulle stått för dukningen i övermorgon
eller O M  jag hade haft den minsta aning om att Darlingen
 skulle få blå vattenhögtalare 
till Skogssäter OutdoorSpa i julklapp 
hade jag nog köpt ett gäng isande blåa till oss med .

I o f s så kanske jag hade fått en liten hint om högtalarna ,
men till mitt försvar så visste jag ju inte att de var blå .

Jag kunde inte riktigt låta bli ändå :-)
Däremot inte blå utan för säkerhetsskull tre i guld 
Japp det slank med tre likadana färgade slingor med  .
Så långt ifrån Moi som man kan komma och riktig 
kitchvarning om nåt haha.
M E N .......... som Sickan skulle ha sagt 
 jag har en plan .
En plan med dem till julen 2016.
 Har faktiskt redan noterat i almanackan om vad planen är , 
allt för att inte undra hur sjutton jag tänkte här när jag hittar
dem om sisådär elva månader :-)






Blå granar till tre små Prinsar ,
 två mörkt blå till PrinsPrinsarna 
och en ljusblå till PrinsessPrinsen ,
alla tre toppade med varsin ren och blingade med färgad batterislinga.
Ujuujuj galet , men visst blev de allt lite läckra ;-)



Liten fick årets mjuka fluffiga kulor från jobbet i sin 
plus gamla fina nallekulor från julmarknad i Hamburg för lääääänge sedan 
typ när hans mamma var liten .



De stora fick guldglitter ,
blå och guldiga kulor 
 plus en och annan tomte i glas.
Ja , ja de håller väl så länge de håller.
 Fotade visst innan de var helt klädda ser jag nu så
ni får vackert tänka er resten .
Som de ser ut här är det nästan lite frostvarning på dem .




Nu är det dax att ladda för sista jobbrycket i år ,
mot två långa dagar med stängning både tisdag och onsdag .

Sen har vi återigen några lediga dagar att se fram emot 
innan det är jobb till helgen igen.
Verkar som många är långlediga i år ,
själva har vi istället lyckats med att få till det hattigare än vanligt .

Men den som spar han har ........
sol och två veckors ledighet i februari att se fram emot :-)

Min lediga gårdag försvann i ett nafs.
 Fixade efter makeovern på övervåningen ,
var barnvakt åt minste Prinsen ,
å en sväng till de stora för att spela Muminyatsy 
för att sen avsluta med bio och 
En man som heter Ove .
Har ni sett den än ?
Om inte så gör det .
Den var bra men helt klart är boken bättre .
Inte så att man blev besviken utan mer för att det blir så mycket roligare i skrift.
Nyanserna kommer fram mer då .
En både rolig men också sorglig film ,
eftersom nästan varje skratt fastnade i halsen
men som sagt väl värd att se inte minst
för att Lassgård var klockren i huvudrollen .

Ha en riktigt bra dag .

Kram B




Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin