lördag 14 november 2015

Otursdagen ..........



Var är mänskligheten på väg ?????
Alla tankar går idag till Paris ....
Brukar ju välja bort tråkigheter, världsproblem ,tragedier och gnäll här på bloggen .
Gillar att skriva om positiva saker
och feelgood och lämna världen utanför utanför bloggen 
men gårdagskvällen och nattens händelser berör så att de 
går liksom inte bara att inte nämna dem .

Ingen har väl undgått 
vad som hände/ händer  i P A R I S .

Nu har jag hört nyheterna på tv hela morgonen 
och det blir bara värre och värre ju mer uppgifter som kommer fram .
Undantagstillstånd och en " stängd " miljonstad 
efter de fruktansvärda dåden .
Fruktansvärt det är bara förnamnet .
Finns inga ord .....

 Kommer trettonde november klinga lika illa som nine eleven ?

Vi har ju varit i den fantastiska staden fyra gånger ,
det lär dröja innan det blir en femte ........
Tur att vi har egna bilder och minnen för det är definitivt inte som i 
alla vackra #pray for Paris# som sprids på sociala medier
man vill se och minnas Paris .

#pray for Paris# .......

inte för att jag ber men mina tankar går idag till offren och alla anhöriga .
Med de orden avslutar jag  det fruktansvärda och vänder åter
tillbaka till " min positiva verklighet ".......






Min fredagen den trettonde , 
den blev riktigt bra precis som jag trodde .
Inte för att jag gjorde så mycket mer än tillbringade den 
på jobbet men ändå .
Jodå lite hanns med innan elva när det var dags att bege sig,
 både att fixa bokföringen och att svänga förbi 
och mysa med Liten Prins .

Hoppas ni hade en bra " otursdag " med .

Det där med att blogga är himla bra ........
önskade mej en överraskning här igår .
Gissa om jag fick en när jag kom hem 
mitt i Skavlan igår kväll ?

Ja det kan man lugnt säga :-)
Jag har fortfarande inte riktigt smält det hela .


Inte i min vildaste fantasi kunde jag gissat vad som komma skulle.
Ni ska få se så fort jag hunnit fota .



Bilderna har inget alls med 
överraskningen att göra 
eller jo lite kanske .....  
Slottet och kungakronan får symbolisera han som fixade 
det hela .....
Kungen af Skogssäter .


Ha en finfin lördag , 
och se till ta hand om varandra lite extra idag .

Kram Bittan


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin