torsdag 15 oktober 2015

Let me present ..... och ett måstetestarecept


Har man sett ,
nu är förbeställningen uthämtad.

Let me present ........
årets Blossa .

I snyggelisnyggaste flaska ,
2006, 2010 och 2012 var okej men ,
2015 är klart outstanding .
Å det är ju minst lika viktigt som smaken ......
eller hur ;-)


Hej på er !

Femtonde oktober !!!
Hoppla , nu har visst halva denna månad gått med .
Hänger ni med ?
Det gör inte Moi .......
känns som alldeles nyss var sommar .

Nån provsmakning har det inte hunnit bli av glöggen än 
förhoppningsvis kommer det att bli framåt helgen .
Helgen ja den kommer att bli en copy paste på förra 
förhoppningsvis förutom det där med 
elblackouten på bilen ........
mer om det i morgon .
Inte blackouten och det galna spelverket , det kan ni läsa om 
ifall ni missade det .....
utan mer det där med copy paste :-)



Tillbehören till glöggpremiären är i a f fixade  ,
både tilltugg och dekorationer .
Cheddar och några andra ostar plus 
både min egentillverkade plommonmarmelad
och en " fådd " av bästa jobbarkompisen.
Till glögg ska det vara homemade marmelad så är det bara .
Brukar annars alltid göra nån variant med fikon 
men i år fick det bli plommon 
min med smak av kanel och vanilj.
Det är ju så smidigt att svänga ihop,
lagar sig nästan själv , me like .
Vi har haft galet mycket plommon i år ,
perfekt med olika sorter som inte mognar samtidigt.
De sista Victoria är nu nerplockade och en del fick bli glöggmarmelad .

Har ni plommon kvar så bara måste ni testa den.
Receptet hittade jag 

HÄR 


Tillbehören beställde jag 





Ha en härlig mittimånadendag .
Själv ska jag jobba kväll så om min
blir så härlig återstår att se .
Rolig och intensiv lär den bli i a f ,
det är de flesta dagar i den blåa lådan :-)

Kram B





Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin