tisdag 27 oktober 2015

Att vara nöjd






Hej hej !

Hur har ni det ?
Höstlov och lite extra ledigt kanske 
eller som vi ,
betydligt mer jobb än vanligt .....
M Y C K E T mer 
p g a olika omständigheter .

Då känns det rätt skönt att ha diverse kuligheter att se fram emot 
P L U S två resor bokade :-)
Det och energiboosten på förmiddagarna i form av ett gäng små Prinsar :-)

Tack och lov för de där lediga förmiddagarna tillsammans 
denna veckan säger jag bara .
Att vi både hinner mysa med Småprinsarna och
Darlingen får i a f nån timme / dag med bastubyggande 
är lyxlyx trots att timmarna på jobbet blir alldeles för mååååååånga .




Idag 
eller jag får visst nästan snart skriva igår ser jag nu 
för oooooops vad klockan gick 
var det Minis tur att vara här när hans storebror 
var hos doktorn ......
VC besök för andra dagen i rad   ,
konstaterad öroninflammation som brustit i natt .
Aj aj aj aj aj  stackars lille älsklingen  .
Nu hjälpte varken chokladboll eller plåster 
utan det fick bli antibiotika !
 Lillebror slapp som sagt att följa med 
utan fick istället ha både Farmor och Farfar helt för sig själv.



Oftast har vi ju båda två så gissa om 
MiniPrinsen var nöjd ?!
Han sken som en sol när han matade hönorna, inspekterade bastubygget ,
  lekte i Farmor och Farfars lekrum och
fick hela uppmärksamheten utan konkurrens från storebror :-)





I morgon blir det till att mysa med den allra minste .......
Liten Prins 
då hans mamma ska iväg på förmiddagen. 
Gissar att det blir seeeeeeeen
kvällsbloggning i morgon med p g a det.
Men man vet aldrig ,
Bittan kanske är uppe med tuppen .....
eller kanske inte :-)

Ha det så bra tills vi ses nästa gång .

Kram B 




1 kommentar:

Huset på berget sa...

Mysigt att kunna vara så mycket med de små. Det hoppas jag att jag kan också den dagen jag får barnbarn. Men just nu är jag ju i "småbarns" stadiet själv med Erik även om jag också har en som flyttat hemifrån, så det känns lite avlägset ännu men man vet aldrig!
Ha en härlig dag!
Kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin