tisdag 15 september 2015




Hummer och Korv  ........
ja så kan man ju också döpa en restaurang :-)


Hej på er !

Här är det pyssel på hög nivå på gång ,
hemligheter inför nästa helg så det får ni inte se än.

Däremot ska ni få ett restaurangtips.......
Hummer och Korv i Göteborg .

Det var där vi käkade i lördags kväll efter mässan .

Vi har ju en egen privat raiselajter / restaurangbokare som bor där ,
perfekt för då hamnar man på annorlunda ställen .
Hummer och korv var hmmmmm
typ annorlunda .
Namnnet visade sig vara helt logiskt ,
då det var exakt det som serverades .

Hummer och korv .

Ehhhh lite skum blandning tyckte vi först ........

Ingen fara man behöver inte äta både och ,
utan det går alldeles utmärkt att beställa antingen eller ,
tackolov :-)


Microöl , IPA APA och allt vad det heter fanns det med ,
tydligen himmelriket för ölälskare.......
själv tog jag en cava till min hummer roll:-)



Ja så klart att det blev hummer , 
vad annars om man är på en hummerrestaurang ?!
No korv för min del .
Hummer roll var riktigt gott , speciellt såsen 
som serverades till  mmmmmm.



De andra tog olika sorters korv 
och de var nöjda med.



Snygg inredning ,
 lite åt Jamie Oliverrestaurang copy paste.
Rått men mysigt på samma gång.




Restaurangen ligger på Södra vägen 
med gångavstånd från Liseberg , Gothia och Svenska Mässan så
testa vetja om ni är sugna på något annorlunda .
Vi var ju där en lördagkväll ,
då var det skapligt fullt så glöm inte att
boka bord .

Nähäpp mina vänner ,
dax att sätta fart så det blir något mer gjort innan kvällsjobb .
H E M L I G H E T E R :-)))
Ha en bra dag.

Kram B 





1 kommentar:

The Place To Be - Malin sa...

Haha kul namn och lustig idé! Bra val där, skulle också tagit hummer! IPA det är fina grejor det! Enda anledningen till att jag vet vad det är och gillar det är för att min karl är en sån dära ölälskare! Så numer kan jag knappt dricka vanlig tråkig fulöl! :-) Men Cava hade jag också tagit till hummern!

Kram Malin

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin