torsdag 10 september 2015

Att ha mer tid än alla andra ......eller inte


Hamnade i en diskussion på jobbet häromkvällen 
med några jag jobbat många år tillsammans med och några 
nyare bekantskaper angående
tiden som rusar iväg , curla , stress , livsnjuteri och vardagslyx  .

Fick då höra att jag Ä R 
the Queen of de där två sistnämnda och att jag har betydligt mer 
T I D än andra :-)

Haha , 
önskar att jag hade det men min klocka går minst lika fort .
Snarare fortare  efter som jag vill göra så mycket :-)
Att tiden rusar är ju ingen nyhet 
det gäller bara att se till att ta tillvara på den på bästa sätt .

Vi har hittat några knep som passar oss .
Inte för att det stoppar tiden på riktigt........ men nästan .
Livsnjuteri är det i a f :-)

Prinsmysa 

Stanna upp och bara vara 

Att inte skjuta upp något 

Prioritera vad som egentligen är viktigt och våga välja bort .

Fuck Jante 

Planera in blanka dagar eller i a f timmar i almanackan 

Se till att ta ledigt tillsammans ,
åtminstone en förmiddag då och då .

Fira allt som går att fira , 
har vi inget går det
precis lika bra att hitta på nåt 

Att alltid försöka se det positiva men framförallt att ha roligt .

Man lever bara en gång då gäller det att göra det bästa av det .
Detta passar oss , vad har ni för knep ?



Enkelt översatt......
noggrann planering i kombo med spontanitet =
mer tid till vardagslyx och livsnjuteri .

Å det där med Jante , 
att ha dåligt samvete eller att unna sig går fetbortbort .

Vadå unna sig ?????

Vill ha , måste ha , förtjänar att ha låter bättre :-)




 Hej på er förresten !

Hoppas allt är bara bra 

Livsnjuta var det ja.......
det gjorde jag som " vanligt " igår :-)

Här i köket tillbringades därför ingen lång stund .
Planen var ju att laga något mer avancerat än en omelett 
men så fick det bli .
Intog istället solstolen i bikini efter en tripp till stan med Prinsessan 
och Liten Prins .

Jajjemänn.

Ni läste rätt .

B I K I N I .

Darlingen skrapade rutorna på morgonen ,
 hans fru solade på eftermiddagen 
å Liten Prins fick vantar , mössa och tjock gosig jacka :-)

Jorå

Lillelördagsvädret var minst sagt varierande  .





Privatbehandling där i solstolen fick jag med .
och sträng order om att sitta still i fyrtio minuter till ,
det vara bara att lyda min bästa H:-)

Nu jädrar ska smärtan försvinna .

Stötvågsbehandlingen och träningen gör ju inte att jag har mindre ont ,
snarare tvärtom  däremot läker det av det .
Akupunktur , och sex kulplåster på smärtpunkter 
i öronen hoppas jag ska göra susen mot värken.

Bra med homeservice :-)

Nu gäller det bara att komma ihåg att " aktivera " de där 
yttepytte små genomskinliga plåstren två gånger om dagen med .
 

Ha de bäst tills vi ses igen.
Dagens livsnjuteri blir inte förrän framåt kvällen .
Mot jobbet .

Kram B

3 kommentarer:

The Place To Be - Malin sa...

Vilken härlig inställning och superbra tips! Jag är lite dålig på att planera MEN har nu under sommaren funderat i precis dina banor där - så nu blir det lite ändring på den fronten!
Och det där med Jante - håller jag med så in i bomben!!! Vem sjutton vill ha med honom att göra!

Kram och tack för pepp i vardagen!
Malin

Elzie sa...

Och vi har varit i B-kvara idag. Vet inte om jag vill kalla det för njutning, tungt som f-n var det med golvet som skulle upp på släpet. Och NÅGON, som du säger, hade mätt fel så det fick inte rum på längden som någon tänkt. Då blev det att skarva med "bakdörren" och sätta band där så allt höll ihop. Sen skulle vi ju ha av eländet här hemma och det skulle läggas på en speciell plats. Nu tycker jag att jag gjort det jag behöver för att träna idag och tänker gå och hämta mig en cider och sätta mig i bästa soffan, haha.
Ha en fin jobbekväll. I morron är det min tur!
Kram Elzie

MINA TVÅ HEM sa...

Det är nog upp till en själv och hur man planerar sin tid och sen förstås får man vara nöjd att man har en man som hjälper till med allt.
och förstås när barnen har flugit ur boet så har man nog mera tid när man bara är två.
Sköter dom flesta sysslorna på morgonen före jobbet och min man kommer alltid hem före mej och då sköter han maten och sätter på tvåttmaskinen och har kaffet färdigt när jag kommer hem.
Sen sitter man e nstund framför tv och sen gör vi vår kvälls promenad med vår hund som brukar bli en 5 km länk.
Och veckosluten firar vi alltid på landet och där är rytmen helt annorlunda en i stan men vi trivs och njuter med det.
God mat, vin och vänner och barnen förstås när dom kommer på besök, de är livet det.
Ha en skön weekend!

Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin