måndag 28 september 2015

Att bygga till huset .......eller


Hej hej !

Solig höstmåndag och veckans bästa dag ?
En oplanerad måndag :-)

Helt oplanerad är den såklart inte ,
men bara det där med att få bestämma över sin egen tid 
är mumma för själen .

Den nästan oplanerade dagen kommer i a f 
innehålla att kolla igenom , sortera och redigera alla Namngivelsebilder ,
( " hittade " hundra till så det är närmare fyrahundra )
det är ett som är säkert .
Tänkte även börja med ett gäng nya Applefotoböcker 
koppla av med resesurfande och hoppla kanske klicka hem något fint .......
bara för att .....tja solen skiner , eller för att jag vill det :-)

Det riktiga Namngivelseinlägget 
med massa fina bilder och om hur det går till 
eller rättare sagt hur vi har valt att göra det kommer såklart i veckan .




Ny vecka var det ju ........
vilket betyder bye bye till den förra .

Den som blev såååååå bra och minnesvärd :-)

Speciellt avslutningen med Namngivelsen 
för våran minste lille älskling 
Liten Prins  ,
det och " tillbyggnad  " av fyra rum  på Skogssäter hann vi med.

Hoppla , ja jag veeeeet
ibland går det undan mer än vanligt  :-)

När vi igår förmiddag började plocka ner alla dekorationer och
städa ute efter lördagens festligheter 
gav det ena det andra .

Min Snabbe Ville hann i raketfart " bygga  till " huset 
så nu har vi ytterligare två nya rum inne och två ute att inviga :-)

Vi kör ett i taget här.





Först ut får bli tam tam tada ............
" nya " glasverandan .

Där sitter / hänger / myser jag just nu med en kopp kaffe 
och precis som Ernst känner in rummet .

Vilket känns riktigt , riktigt bra kan jag meddela .

Tjoho härligt med ljusterapi att starta veckan med ,
solen som skiner in från tre håll 
och knallblå himmel .
Tja sämre start kan man väl ha .


Här kommer Moi att tillbringa i a f förmiddagen 
på den oplanerade dagen .........
dels för att jag vill men även för att det är liiiite svårt att 
röra sig av förklarliga skäl efter helgen .

Hälsporren är numera kompletterad med 
den där av stötvågsbehandlingarna igångtriggade 
inflammationen och det är rent ut sagt 
outhärdligt att sätta ner foten emellanåt .


Har man fyra nya rum att välja på 
och ingen tid att passa eller några måsten 
hoppas jag att det räcker med en dags vila för att 
vara igång igen imorgon .





Rum numero uno .....
G L A S V E R A N D A N

Den ack så snygga men ack så obekväma järngruppen åkte ut ,
närå inte ut som i bortbort utan ut som i utut .

In kom loungegruppen från paviljongen .
Den där sköna hörnsoffan å vips blev det ett nytt rum :-)

Bytte den blå vimpeln mot en guldig ,
 vimpel måste det vara här så är det bara .

Japp .

Plockade in ett gäng trädetaljer och andra kuddar 
för att bryta mot allt det gråa .

Ett av olivträden , jordglobsbaren och en massa ljus
blev pricken över i :et.

Duk tänkte jag inte alls ha först men insåg att det var ett måste 
eftersom solen reflekterar i glasbordet. 
Var man än sitter 
blir man totalt bländad  , haha vilket problem .
Not :-)

Letade fram en gammal passande murrig så länge .
Eller ......
den känns helt okej  så den får nog ligga kvar tills jag springer på
någon ny  .





Några smådetaljer återstår 
men summa summarum känns det redan nu
som att här kommer vi att vara ofta  .

Käka frukost , läsa en bok uppkrupen i soffan med utsikt över 
en brasa i kakelugnen ,  ha fredagsmys,
ha lördagsmys , ha sönd .....
ja det går att komma på hundra tillfällen till :-)

  Enda kruxet är att det bara är englasfönster och att golvvärmen
inte klarar allt för många minus grader .

I år håller vi tummarna för en extra mild vinter 
ännu mer än vad jag brukar vilja ha .






Nähäpp dags att hämta mer kaffe och 
sätta igång med min oplanerade blanka måndag .

Ja måndagar är helt klart en favorit 
eftersom det alltid betyder ledig dag för Bittan .
Det där med att som jag gjorde för 
vad det nu kan vara .... 
typ fem år sedan gå ner till att jobba
 trettiotvå tim / v istället för fyrtio är verkligen perfekt .

Å jobbar man sen som jag även kvällar och helger 
har man tid till en oplanerad ledig dag då och då .
 En sån där dag då man bara är hemma och skrotar på Skogsäter
utan någon som helst tid att passa 
kan jag längta till ,
likaväl som en utflykt .

Utflykten tar vi på veckans nästa lediga dag ,
eftersom jag jobbar i helgen 
är det extra mycket ledig tid denna veckan :-)

Ha de bäst .

Kram B



1 kommentar:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Önskar dig en skön ledig Måndag. Även jag är ledig. Har tagit "katt ledigt" eftersom vi har fått hem en ny misse som måste skolas in med sina nya kompisar ;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin