tisdag 11 augusti 2015

All in rosa , att göra något galet dumt å att hålla sig undan


Blommor från Skogssäter garden ,
rosa rosor, brudslöja och ingen aning vad den mörkare 
rosa perennen är för något .
Nån som vet ?



Hej där !

Idag ska jag hålla mig undan .......
det passar bra det eftersom vädret tillfälligt är tillbaka på 
svenkssommar2015 ,
alltså grått och regn .

Tillfälligt enligt prognoserna, 
ja ja om inte annat väntar ju snart
sol någon annanstans  :-)

Att jag ska hålla mig undan beror på ......
ja det ser ni nedan .
Skorstenen ska muras om därav ställningsbyggandet 
vilket nu flyttats till framsidan.
Här är murare och min Handyman redan uppe på taket  
och håller som bäst på att vinkelslipa lite här 
och slå lite där för att få bort den gamla.

Att få ordning på skorstenen för att kunna elda vettigt i kakelugnarna
har varit ett behov de senaste .....
ja i a f fem åren ,
alltså är det inte en dag för tidigt .





När ställningsbyggandet i fyra våningar var klart fick
den i vanliga fall höjdrädda Moi för sig att klättra upp 
för att kolla utsikten !!!!
Plötsligt infall .

Dumt ?
Ja lite grann :-)

Om det var högt ?
Svar : J A !

Om det var smart att klättra när man får stötvågsbehandling för hälsenorna 
och har svårt att gå på plan mark ?
Svar : N E J !

Om det var värt det ändå ?
Svar : J A A A A 

Om jag vill vara hemma och se mannen ytterligare högre upp längst upp på taket ?
Svar : N E E E E J !

Vad jag ska hitta på ?
Det ska ni få se :-)




Vi kör söndagens dukning under tiden jag håller mig borta .
Here we go .

All in rosa .......
en enkel utedukning :-)
Här gillar vi ju som bekant att äta med ögat .

Söndagens tema var rosa , rosa , rosa åsså lite grönt på det .

Mateus ljusrosa och mörkrosa , helspets, halvspets och årets nyhet bubbles,
gröna Ittalaskålar , rosa vinglas Ilva ,
servetter och , vit duk från Himla och en gammalgammal 
blommig löpare jag hittade i linneskåpet .
Sugrören användes inte men eftersom de passade så himla
 bra ihop med resten 
 åkte de dit av bara farten .


Summerpåsen börjar väl bli hög tid att ta tag i ,
några check bör man väl kunna få till .

Om inte waterballonflight , camping, play in sprinkles eller speedos 
så i a f read a novel , go to an consert, smell the flowers  , picnic, sip a drink,
BBQ wiht friends , enjoy an ice-cream,make jam,
watch the sunset, try a new beach, grow herbst, , make lemonade,
swim i pool, roadtrip with friends , bikini and bear foot , go berrypickning
och några till .

Ojojoj det var visst mer än jag trodde 
en hel del att bocka i och vi är bara inne på
semesterdag numero två än så länge  .
Ljuva sommar .







Ha de bäst
vi ses säkert när jag är hemma igen.

Kram B

1 kommentar:

The Place To Be sa...

Superfina blommor! Och vilken fin dukning!

Oj oj var rädd om dig - håll dig på marken :-).

Kram Malin

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin