torsdag 2 juli 2015

Premiärdopp , både i stora och lilla ......


Sådärja nu är det avklarat .
Igår skedde det äntligen ........
årets premiärbad hemma !


Redan klockan åtta låg Bittan i solstolen vid poolen 
allt för att hinna njuta av sommaren en stund innan
det var dags att åka mot La Stada för barverandashopping och kvällsjobb.
Det gäller att utnyttja tiden väl .

Tyvärr var det där som skulle inhandlas och beställas 
till nya uteplatsen slut så nu får vi tänka om ,
men det får allt vänta till nästa vecka .

Spana in nedan ......
jag försökte fota de blöta fotspåren men 
ojojojoj vad det torkade fort.
Det var så varmt att det knappt gick att gå på trädäcket .
Äääääääntligen :-)))



Hej på er !

Kan tänka mig att ni också har tagit er ett dopp ,
i havet , sjö eller pool ?

Vi har ju två fina badsjöar alldeles i närheten ,
 båda inom gångavstånd .
Åsså Vättern vilken är min absoluta favoritsjö som ligger 
lite längre bort .
Den är fortfarande alldeles för kall , men snart så .......
enligt darrningen är den alltid för kall 
men kommer det upp till 20 strecket är det helt okej .

Vi bor typ mittemellan de där andra badsjöarna 
 och går vi lite högre upp på berget ser man dem ,
men numera föredrar jag för det mesta 
vårt eget bad at home .

I bekväm solsäng, med en bok , kaffe , istea, 
jordgubbar , soft musik och lugn å ro hemma 
istället för en överfull strand i brassestol.
Valet är inte så svårt men då och då är det sjöbad som gäller ändå  :-)

Å tänk snart har vi ju bastun klar med spa och bardisken strax bredvid ,
då lär vi väl inte ens lämna tomten haha.



Sommar och solsäng kräver böcker .
Just nu läser jag Kaffe med rån ......
en lite lagom lättläst sak vid poolen .
Har ni läst den och fortsättningen ?

Denna första är utsedd till årets roligaste bok och 
handlar om ett gäng pensionärer som
tröttnar på det tragiska äldrenoendet
  med alla indragningar och besparingar och istället satsar på
att råna banker för att få lite guldkant på tillvaron på ålderns höst .
I nästa bok är de i Las Vegas och fortsätter sin 
kriminella bana .
Ja ni hör ju .... 



Den lediga förmiddagen gick fort trots uppstigning med tuppen .

Åkte dessutom lite tidigare än vad jag behövde 
eftersom jag svängde förbi SmåPrinsarna på väg till jobbet .
Har inte sett dem sen i söndags .....
två hela dagar sen kräver besök  :-)
Passade på att premiära goingarnas pool med,
åtminstone med fötterna  .

De bor ännu närmre den ena sjön än vad vi gör .
Bara ett stenkast ifrån och brukar gå dit men igår höll de sig hemma
och plaskade på altanen istället.



Nu väntar snart " sista " jobbpasset med den obligatoriska 
innansemesterfikan i eftermiddag.

Näääää som sagt ingen riktig semester än ,
hela fem veckor kvar .......
däremot blir det en veckas välbehövlig ledighet .
Eftersom vi har sensen i år igen och det gick att lösa 
" en extra vecka "  passade jag på  .
Vill ju spara lite dagar till vintern med men det löser sig .
Leva här och nu :-)

Over and out .......
må så gott och se till att bada lite för mej med idag.

Måste ju ha min dagliga Liten Prinsdos med så det lär nog bli kvällen
innan jag kan doppa mej  .
Tänk att han är en hel vecka idag lilla hjärtat.
En vecka av oändlig kärlek :-)))


Kram B



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin