söndag 12 juli 2015

Lycka och en av få sommardagar

 
Honungsrosen  blommar
om möjligt ännu mer än förra veckan .


Hej hej !

Asså meeeeeen hallå,
hur fort kan en lyxvecka egentligen gå ?
Det borde vara lag på att tiden skulle stoppas 
när man är ledig ......
eller åtminstone gå lite saktare,  håller ni inte med om det ?

Fort går ju alla veckor i allmänhet men en ledig vecka i synnerhet .
Ja , ja summasumarum när jag tänker efter 
så har jag nog hunnit med den hel del ändå .....
spa och en cabhelg med  H och K i Bohuslän , 
en massa mys med Liten Prins och SmåPrinsarna ,
jobbat på mitt andra jobb dv s fastighetsbolaget , 
skapat nya traditionen 
stora SlaktaMidsommarstångsdagen,
haft en fredagskväll med 
A och S å M och G  ,
och även hunnit med att koppla av och bara ta det lugnt :-)

Som ni vet så har jag ju haft en egensemester denna vecka .
  Nu är det snart dags för 
fyra intensiva veckor innan årets
 gemensamma sommarsemester infaller på riktigt .
Kan tänka mig att ni är många som börjar ledigheten nu när det fina vädret 
helt oväntat dök upp igår .

Grattis till er .

Hoppas ni njöt ordentligt för det var visst bara en dag.
Idag är det mulet här igen .




Ser ni ?
Blå himmel .
Jag njöt , gjorde inte ett smack mer
än vilade mina hälsporrar i en solstol.
Testade att se om det är mindre ont och lättare att 
gå sen när man i stort sett inte rör sig alls på en hel dag  . 
Det har man ju aldrig möjlighet att prova annars.
Svar ja just då i a f,  svar nej idag .

Bytte bara solstolar och lämnade inte tomtgränsen på hela lördagen .
Vem behöver egentligen det när man har sitt eget paradis här hemma ?
Inte Moi i a f .....
hon som lätt skulle kunna vara lyxhustru jämt ,
bara solen skiner och kontot är påfyllt  :-)
Då är det nemas problemas. 

En bok , en solstol, mina tre nya ankkompisar 
och dagen var räddad .

Lämnade bara solstolen
för att serva min egen Mr Handy Man då och då .
Han däremot gjorde en himla massa med bastubygget .
Har sagt det innan men säger det igen .
Det blir så himla bra med bastun,
trädäcken , utebaren och den nya inglasade delen  :-)


Det där med att vara tacksam över sitt liv och att göra det bästa av dagen
pratar vi ofta om och försöker leva efter.
Har i alla år även gjort vårt bästa för att förmedla det till barnen 
och det känns som vi lyckats även där. 
Nu har ju båda haft turen att träffa exakt rätt partner 
vilket förenklar det hela :-)

Efter snart trettio lyckliga år tillsammans 
i med och motgång har vi facit . 

Det gäller att vårda kärleken ....... alltid .

Det är I N T E  det stora , lyxiga och dyra som är lyckan 
 utan det lilla vardagliga  .
Konsten att sätta guldkant på vardagen som t e x 
omtanke , närhet , att ha kul tillsammans , prata , frukost på sängen , 
tid och det lilla oväntade överraskande  .
Å framförallt att skippa det där tjaffset med jämlikhet ,
här har var och en alltid gjort vad den är bäst på .
Jag har tillträdesförbud i garaget och han i köket 
så är det bara .

En annan sak är att det kräver bådas ansvar att vårda lyckan och kärleken  .
 Det där med att du inte kan ändra på
 en annan människa bara ditt eget sätt att agera är ju bra att tänka på
även om jag fortfarande inte gett upp med mina ändringsförsök haha .





Back to Skogssäter garden och en annan lycka ........
Skogssäter garden med alla trädäck och verandor .
Enda stället vi utnyttjar dåligt är här mot gatan vid de vita däcksstolarna ,
ett gäng kuddar och släpa fram dynorna hit så ska det nog bli ändring på det med.
Ni som följer mig på Insta vet ju att flytten av Skogssäter outdoor bar 
eller numera den som är omdöpt till Skogssäter poolbar invigdes igår .
Där borta vid baliparasollet har den hamnat nu ,
vilket blev så himla mycket bättre än på barverandan  !




Blåbären på bilden ovan och  t o m vinrankan nedan 
ser ut att bära frukt  .
Hoppas bara de hinner mogna .



Ha de bäst och tack för att du kikar in .
Ses snart igen med något helt annat.
Missa inte det .

Kraaaaaaaam B


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin