fredag 17 juli 2015

Att leva som varje dag vore den sista

Dagens försäljningssläpp
Apple watch limited edition roseguld .........som hittat endast 180.000 :-
Om Bittan fick den i sommarpresent ?
Nääääää , inte i år i a f ;-)
Hej på er !

Fläderdrink som fredagsmys skrev jag ju om i morse.......
Om det blev en  ?
 Nääääää det blev det visst inte ,
höll på att inte bli så mycket mys alls förresten .

Att ta vara på varann , livet och leva som varje dag vore den sista
är vi ju rätt bra på ......
Idag fick det ytterligare en mening tack vare en 
mindre kul upplevelse  !

En dag som höll på att bli helt annat än som planerad ......
vaknade , bloggade om nämnda fläderdrink ,
klev upp och fick inte fram ett ord .
Inte ett ord !

Hör ju inte precis till vanligheterna ,
 Moi som i vanliga fall pratar oavbrutet 
så bara det var ju lite oroväckande .
Lite.

Själv vet jag inte riktigt vad som hände .......
har inte så mycket minne av det hela .

Enligt Darlingen som precis skulle åka till jobbet 
( men som tur var insåg att allt inte stod helt rätt till )
sluddrade jag och ena sidan av ansiktet vid munnen hängde ner.

 Han blev riktigt skärrad en stund  .

Själv minns jag som sagt nada .

När jag väl " kvicknade till " och inte hade någon känsel
 i höger arm började även jag bli rädd.

Men efter en stund i soffan 
 tog illamåendet och huvudvärken över.....
först då fattade vi att det nog  " bara " var ett ovanligt
kraftigt migränanfall .

Har ju som så många andra " normala " anfall då och då men så här illa
har det inte varit sen en gång då jag var typ tjugo bast 
och hamnade akut på hjärnröntgen
efter en liknande händelse. 

En timmes vila , lite piller å sen kunde vi båda tack och lov åka till jobbet ,
  Har genomlidit och överlevt en hel dag med efterhuvudvärk .
Thank gaaaadh för det .
Bara det !

Fredagen var ju annars rätt inplanerad om man säger som så......
 så kanske inte den allra bästa dagen att slänga in handduken på :-)

Planering inför bröllopsfest ,
smärtlindring av hälsporrar hos Farbror Doktorn kan man ju
liksom inte bara ställa in .

Inte heller själva festen och söndagens rockbravader :-)
Så att bita ihop och vara tacksam för livet har gällt idag .

Avslutade en dag som började riktigt illa 
på allra bästa sätt ,
det där med att vara tacksam ...... igen. 

Först med SmåPrinsarna som kom förbi tillsammans 
med deras mamma och pappa
och sen med den allra minste Prinsen och  hans mamma och pappa .
Med hämtpizza och ett glas rött .

Life is good   .

Ta vara på dagen och de dina  ,
 det kan ändras på en sekund .

Bilden ja , 
den där rosegulds Apple watchen. 
Vill ha , måste ha , förtjänar att ha som min goda BarbroK säger .
Tur att man ser så himla dåligt att allt mindre än
I-phone sex plus på armen är
oläsbart haha :-)
" Sparade " just 180.000 papp .
undrar vad vi ska göra med dem ?
Nytt kök till hösten kanske :-)

Ha nu en go kväll .

Själv ska jag ta tag i .......
ojojojoj  något jag bittert får ångra .
Har  i ett svagt ögonblick 
utmanat Prinsens Prinsessa inför morgondagens fest .
Brudklänning ala cupcake .......say no more :)
ses imorgon då ska ni få se . 

Kram B 

2 kommentarer:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Migränanfall kanske men det skulle lika gärna ha varit en liten tia (propp) .. Inget som man skall "leka med". Hoppas att du var i kontakt med sjukvården. Ta hand om dig.

Bittan sa...

Tack för omtanken .Nej det är verkligen inget att leka med , min mamma dog av en propp inom loppet av 10 sekunder så jag tar det verkligen på allvar .
Har haft ett par såna där riktigt kraftiga migränanfall genom åren och då sökt akut sjukvård och blivit grundligt undersökt . Hade det inte vändt så snabbt hade jag så klart åkt in nu med . Ha en fortsatt fin helg.
Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin