måndag 8 juni 2015

Liljekonvaljer och en skum Limited Edition



Har ni testat sommarens " ultimata " yoghurt än ?
Den där Limited Edition med 
ananas och kokossmak .
Jag var såklart tvungen att knipa en i kyldisken ,
ananas och kokos Ä R ju borde ju vara en oslagbar kombo .

Så mycket sommar man kan tänka sig ......
eller kanske mest vinter förresten .

Det är ju då det smakar som allra bäst ,
sommar på vintern :-)

Solmoget på plats ska de va.

Kokos och ananas får mig osökt att känna
den där speciella semesterfeelingen man får av att resa långt bort
till exotiska platser.........
Trodde jag tralala , 
ända tills jag smakat haha.



En kokosnöt i solstolen vid en paradisstrand i Västindien eller 
en tallrik med färsk ananas efter en stark middag i Thailand 
är en sak .......
en förpackning yoghurt med syntetisk smak av 
ananas och kokos i ett regnigt och kallt Sverige är något helt annat .
Mmmmmm eller mer näääääää.

Alltså ,  dessa smaker kan ju aldrig borde ju inte bli fel tillsammans.......
jodå förutom i yoghurt dårå.
Ujujujuju den här var verkligen ingen smaksensation precis .
Skulle lyssnat på Prinsessan som var med
när jag bara skulle ha den :-)



Ett tips om du ändå måste köpa den är att 
göra som jag ...... smoothie på hela en å 
vips blev den helt okej :-) 

En smoothie på
 förra årets hallon från Skogssäter garden  , 
banan , turkisk yoghurt , melon och solroskärnor .
Å inte minsta smak av syntetisk kokos eller ananas känns .

Häll upp den i ett högt glas ,
stoppa i två sugrör , dekorera med vadduhar, 
Moi hade som synes en skiva melon .
Avnjut den ihop med nyplockade liljekonvaljer 
så får den snudd på ändå en femma av fem möjliga
i betyg ..... 
mest för matchningens skull :-)))


Ja har man sett liljekonvaljerna har äntligen slagit ut .
Vi har hela slänten full men det har länge bara varit en massa blad .
Hade nästan gett upp hoppet igår när jag var 
och kollade för femtiotolfte gången.

Ha en go kväll .



Kram B



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej !
Tack :-) Vad glad jag blir att just D U lämnar en hälsning ♥

Välkommen tillbaka

Välkommen tillbaka

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin