torsdag 4 juni 2015

Läsa , nya idéer och ett totalhaveri





Sommar vilket det i a f enligt almackan ska vara 
betyder mer läsande än övriga året ,
i a f för min del .
Å nu kommer ju tydligen värmen så bäst att ladda med böcker .
Här vaknade vi till sol och en blå himmel .......
äääääääntligen speciellt efter gårdagens oväder .

Läser ni mycket ?
Tips på bra böcker mottages gärna , så kom igen nu ....
tipsa på !


LillPrinsen däremot han " läser"  massor av böcker året om , 
det gjorde både hans Pappa och Faster med som små
och det gör de fortfarande som vuxna  :-)

Mitt eget bokläsandet går som sagt väldigt i vågor .
ibland sträckläses det massor 
 och ibland går det månader emellan.
Mest blir det ju såklart på semestern ,
numera typ Readly ,  biblotek i I -paden och ett gäng pocket.

Att ha barnbarn innebär att man är tillbaka
bland barnböcker igen , vilket är himla kul :-)
Bonden Blom och Stackars traktor ,
det är inte fy skam det som lektyr och underhållning 
en junidag.


Underhållning ja ,
det är nog mest den lille herren som
står för det förresten :-)
Han är så himla rolig nu att man borde filma honom mer 
eller åtminstone skriva upp hans funderingar , sjuttioelva
frågor och undringar .
Han är inte tyst en sekund och har ju världens ordförråd,
det han inte vet eller har koll på är inte värt att veta .
 Häromdagen hade Farmor äran att ha dagishämtning 
när Lillebror inte fick följa 
med dit med vattkoppor .
Snacka om att ha underhållning i
världsklass hela eftermiddagen :-)))




Hur har ni det ?
Här fick vi hastigt och lustigt
höll jag på att
skriva men det var allt annat än lustigt att
komma hem igår kväll till en haveriet efter stromvindarna.
åka iväg och köpa ny paviljong .
I o f s så kanske det var lika bra att det blev som det blev 
för Farfar , han den där Mr HandyMan har fått nya ideer ........
Nu har han fått för sig att bygga nåt " riktigt " i takväg  
över loungegruppen och 
glasa in hela härligheten med skjutpartier .
Stopp och belägg .......
bygga klart bastun och Skogssäter outdoorspa är mer än tillräckligt för i år !

För min del räcker det med en lite rejälare paviljong vilket
exakt var det som till slut blev införskaffat igår kväll.
Som vanligt var vi runt överallt och slutade på
första stället :-)
Monteringen och uppsättandet tog sen resten av kvällen .....
så var det med veckans enda lediga vardagskväll !


I helgen då när det S K A bli sommar , sol och varmt 
då ska jag fota så ni får se.


Dags att ta tag i denna dag. 
Glöm nu inte att tipsa om bra nya böcker .
Ha de gott tills vi ses igen.


Kram B


7 kommentarer:

Huset på berget sa...

Lite bok tips kommer här...
Lotus Blues
Mios Blues
av Kristina Ohlsson, fick dessa i födelsedagspresent och tyckte att de var kanon bra. Thriller är det, kanske är kul att veta :)
Ha en härlig dag och njut av solen!
Kram

Happy Doris sa...

Tyvärr blir det inte mycket läsning för min del nu för tiden, det är så mycket annat som upptar ens liv..;)
Det blir mest att man läser om man skall resa längre sträckor med tåg eller buss, vilket inte är så ofta det heller..
Otur med paviljongen men det verkar ju ha blivit bra i slutänden ändå! Inget ont som inte har något gott med sig :)

Ha en bra dag!
Kram Jonna

Elzie sa...

Läser så mycket hela tiden. Mitt sätt att koppla av tillsammans med ett handarbete.
Inget kul när det blir så av all blåst, men kul att ni fick tag i det ni ville till slut. Inte lätt att stoppa Handyman hör jag, ungefär som min då, även om han inte alltid gör det JAG vill, haha.
Ha en fin kväll.
Kram Elzie

Bittan sa...

Tack för tipset , har läst några bra av henne men inte dem .Solen hade gått ner när jag väl nu äntligen är hemma men jag har njutit genom kontorsfönstret O C H i helgen ska jag inte vara inne en minut :-))) Ha de gott . Kram B

Bittan sa...

Ja det blev himla bra , har just suttit där nu en sväng med värmaren på :-))) ha en fin start på helgen Kram B

Bittan sa...

Haha nääää det är hans avkoppling att jobba 24-7 , så kan man ju också "slappa" själv föredrar jag ett glas vin i en solstol :-))) Kram B

Mobile App Developers sa...

Hey keep posting such good and meaningful articles.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin