onsdag 8 april 2015

Att inte lyssna ordentligt och sötaste badbollen






Hej där !

Lillelördag och halva denna veckan snart avverkad med .
Hoppas allt är bra .

Efter gårdagens ovanligt nega och gnälliga inlägg 
är ordningen så gott som återställd på Skogssäter
 Tack för era kommentarer både här och där , mail , telefonsamtal
och en massa undringar på jobbet .

Ojojoj vilken märklig respons det blev på en riktig skitdag :-)

 Ordningen är återställd förutom de där två bråkande onda , 
orörliga armarna och axlarna.
Men det visste jag ju skulle komma....... 
typ som ett brev på posten höll jag på att skriva hihi,
det var en himla dålig jämförelse ,
för hur ofta får man egentligen brev på posten numera ?
Nästan aaaaaaldrig , möjligen några räkningar i pappersform 
men även de börjar bli sällsynta .

Nytt försök .

Men det visste jag ju skulle komma .......
lika säkert som amen i kyrkan .
Näääää det lät inte bra det heller !



Hur som helst .
Testar man inte får man aldrig reda på 
om Farbror doktorn hade fel efter operationerna ,
då när han räknade upp allt vad jag inte bör/får / ska göra.

Ja, ja , ja jag kanske slutade lyssna 
efter en stund om sanningen ska fram .
Då när jag började förstå att jag i stort sett inte skulle kunna göra något 
med armarna och I N T E  lyfta över 3 kg .
Never ever ...förutom barnbarn ,
det fick jag dispens på efter sista operationen :-)

Tänkte att det blir väl bättre när det läker ......
ehhhhh vadå att en avklippt bicepssena 
inte läker kanske jag inte heller lyssnade på .
Kanske inte :-)
Men testar man inte får man aldrig veta .

Igår efter en sömnlös natt funkade det att skapligt att jobba 
med hjälp av piller då det var värst i vänster  ,
i natt har jag sovit men vaknade istället utan känsel i höger .
Som tur är jobbar jag i receptionen två dagar  .....
inget ont utan att det har något gott med sig .

Att läsa om värk och gnäll 
är inget kul så nu är det slutskrivet 
om både det och Annandagen  .
Punkt för det !!!



Åter till feelgood , kungligheter , shopping, kläder, inredning,
resor , trädgård ,tips  mat, dukningar å sånt där 
betydligt roligare jag brukar visa och skriva om .

Prinsessan  ....
är nu sen snart en vecka tillbaka " hemmafru " 
i väntan på en liten MicroPrins .

Kom precis på att jag glömt att fråga henne 
om jag får lägga upp de fina bilderna .....
försvinner de om en stund så vet ni varför ;-)

Ledig med havandeskapspenning 
både från hennes riktiga jobb och från trappstädningen i stan .....
den som jag nu råkade bli vikarie för .
Tja har Bittan inte tillräckligt att göra
så varför inte skaffa sig mer  ....
närå så farligt är det inte ,
passar på att göra det när jag ändå är där 
och jag har ju som sagt bara ett gravvik. 



♥♥♥
Fick knäppa några pics på Prinsessan och badbollsmagen på Påskafton  .
hon har verkligen bara en mage å inget mer .
Fräschare , finaste, goaste  å sötaste blivande mamman i världen ....
säger den blivande mormodern som inte alls är partisk  :-)
Visst är hon fin i sin spetsklänning 
den som numera får agerar top istället .

Ett par namn finns påtänkta för lille " badbollen ",
nu återstår det att se om det är en liten E , en L 
eller någon helt annan som kommer ut 
om cirkus åtta veckor .
 Här kommer han i a f att heta MicroPrinsen .....
precis som D heter Lillprinsen och A MiniPrinsen .


Åsså en bild på MicroPrinsens morbror d v s den
riktige Prinsen .
På deras soliga altan i söndags när vi firade hans födelsedag .


I morgon blir det inredning. 
Ordningen återställd här igen .

Ha nu en fin fin dag .

Kram B

4 kommentarer:

Finaste mattan sa...

Fira gillar vi, vare sig det är födelsedagar ller annat... : )

kustnära sa...

Härliga bilder som vanligt från dig. Vi utökade vår släkt på självaste påskafton när min brorsdotter fick sitt andra barn, en liten prinsessa som anlände bara 40 min efter att de kom till BB. Nej, nu ut i solen (fast det blåser som rackar´n) för sedan måste jag in och vakta telefonen för de ska ringa om operationstid för mig imorgon. Så ikväll blir det klorindusch och hoppas de vässat knivarna ordentligt inför min dubbel handoperation i morgon. (3 senor, i tumme och handled ska åtgärdas)

Bittan sa...

Ja allt kan firas , har man inget är det bara att hitta på nåt :-)

Bittan sa...

Tack :-) Grattis till tillskottet i familjen och lycka till med operationen. Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin