fredag 10 april 2015

April .... en fantastisk månad :-)



Tjabba !

Fredagkväll och även snart slut på
denna arbetsvecka  ,
 en vecka som rusat iväg precis som alla
andra eller nästan ännu snabbare faktiskt .

Nu ska det firas Flightright och good news så
det står härliga till ...
med bubbles i dubbel bemärkelse :-)))
Ni ska få se sen .

Under tiden jag fixar till det tänkte jag ni skulle få se 
hålla tillgodo med en salig blandning av tja allt möjligt 
från en fantastisk april förra året ..

Japp det var dax för en tillbakablick igen  ,
ni vet det där jag kom på att jag skulle göra varje månad 
istället för årskrönika vid nyår .

Himla mycket bättre å säkert en återkommande tradition !

Här kommer lite blandat från en oförglömlig april förrra året 
den som avslutades med ...... 
ja det får ni se om ni hänger med ända till slutet  :-)



Månaden började med att jag kom på det ultimata tipset ....
 hur man stoppar tiden som bara rusar .......
bara att låta en LillPrins leka med evighetskalendern :-)
Så var det avklarat !


Påsken firas och vi skapar traditionen ......
Påskharen " gömmer " ägg och påskpresenter vid 
namngivelseträdet.

Inte bara presenter utan såklart en klaboll med  :-)


Lite nytt brunt i påskpyntsväg inhandlas ,
frågan är bara vad det tog vägen sen ......
har letat precis överallt utan att hitta de där tunga äggen i år .



På Påskafton var det fest på Skogssäter 
då firades min kommande host host tjugofemårsdag .





Prinsessan hade bakat tårtorna .......




......och vissa gäster var coolare än andra :-)


Veckan efter påsk invigs barverandan med grillat.
Med terassvärmaren på var det riktigt skönt . 


Sen blir det bara bättre och bättre .
Vädret är fantastiskt och vi börjar så smått ana att sommaren 
2015 kommer att gå till historien .




På bakgården i stan är det redan grönt .....



 ..... så varför inte plocka ut sommarbilen lite tidigare .
Wilda våran tjugoåriga bröllopspresent ,
bilen vi aldrig kommer att kunna sälja :-)

Japp så får det bli .
Att åka nercabbat och njuta i solstolen på Prinsessans altan 
redan i mitten av april är fantastiskt .


Den där stora dagen börjar närma sig 
och jag blir uppvaktad .....
helt plötsligt är Bittan hönsmamma på riktigt .
Får två kacklande tanter i present som LillPrinsen döper 
till Tant Agda och Tant Kuckeliku .
Nu är vi självförsörjande på ägg :-)


Jag fixar i trädgården ......


....och Darlingen bygger hönshus.


Den där tjugofemårsdagen infaller på riktigt till slut .
Oh maaaaaj gaaaadh vad överraskad man kan bli ....


Fick E N enda instruktion på morgonen.....
packa övernattningsväskan !


Här kommer en sneakpeak med pics från firandet i dagarna två......
med de allra bästa :-)













Mer om två av de mest fantastiska dagarna i mitt liv kan ni läsa
här 
här och  här.

Det var en tillbaka blick på en fantastisk månad .......
å när jag tänker efter var ju maj förra året inte så dum heller .
Den innehöll ju lite smått och gott 
b l a förnyade bröllopslöften i Las Vegas ,
Mors dag och Prinsessans tjugofemårsdag .
Ja just det ,
det var ju då vi var lika gamla .
Mer om det om en månad :-)

Ha det bäst .


Kram Bittan







Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin