söndag 22 mars 2015

The nerver ending story ......



Det är ju inte ens två veckor till påsk .......
i morgon på min lediga måndag blir det till att planera vad påskharen 
ska hitta på i år :-)

Vi skapade ju traditionen förra året att 
Påskharen kommer med något kul till SmåPrinsarna 
som han gömmer vid deras namngivelseträd .

Påsken 2014 hade ju inte Mini haft någon namngivelse ,
eftersom den skedde senare ,  mitt i sommaren .

Å inte brydde han sig att LillPrinsen 
letade rätt på hans med ,
han var ju bara tre månader då .
I år däremot då måste vi komma ihåg att säga till Påskharen att han 
lämnar ägg paket vid båda träden :-)






Hej igen !

Här löper den blanka söndagen på för fullt :-)))
Darlingen målar the never ending story 
d v s lister , paneler och allt annat vitt i snickeriväg som behöver fräschas upp 
med jämna mellanrum.

Vad jag gör ? 
Hmmmm ...typ dricker kaffe och bloggar .

Nädå lite nyttigt har hon faktiskt hunnit med ,
förberett en sååååå himla god kycklingpasta , 
som jag blev bjuden på av Prinsen förra veckan .
Måste nog lägga upp receptet här framöver 
för det var mumsfilibabba.

Sen har Moi b l a städat baren till Darlingens stora lycka .
Det har en benägenhet att samlas diverse bakom bardisken,
sånt som inte alls ska bo där .
Nu är det ordning igen.



Påsken var det ju ja ....
Äggen och några matchande fjädrar eller mer som vippor 
fick ta plats i hallen .
 MiniMe , påskkärringen i leoklänning sitter startklar i matsalen .

Tyckte att det är bättre att det är ägg , vippor 
och den riktiga kärringen på Skogssäter 
dagen till ära klädd i leo hon med  
som hälsar välkommen i hallen istället för MiniMe ;-)


Ha en fortsatt fin dag .
Här bär det snart iväg på spontantur :-)
Sa jag att jag ääälskar oplanerade blanka söndagar ?

Kram B


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin