lördag 7 mars 2015

Så var det dags igen .....




Dags för ett tillbakablicksinlägg för mars .

Hej på er !

Hoppas allt är bara bra .
Kan inte tjata nog om det
men visst känns det som våren verkligen är på intågande.

Längtar och är sååååååå sugen på att fixa i trädgården .....
ja jag vet , det funkar varken med mina axlar eller med vädret  
men inspirerad och sugen kan man ju vara ändå.

Vad hittar ni på ?
Berättta !

Jag vet i a f vad jag ska göra hela helgen 
här bär det nämligen alldeles strax av mot jobbet  .
Siffror , transaktioner , en massa trevlig personal åsså
lite ekonomisk försäljningsuppföljning 
och en och annan produktivitetsrapport på det .....
 min helg är  m a o helt " räddad " från Skogssäter garden :-)


Tillbakablick var det ju ....

Om ni kommer ihåg så 
valde jag ju att göra det månad för 
månad istället för en årskrönika vid nyår .

Mycket bättre , tänk vad man glömmer på ett år .

Tycker ni att det är tråkigt är det bara att hoppa dagens inlägg .
i morgon blir det förhoppningsvis lite inredning istället.

Själv passar jag i samband med detta på att gå tillbaka 
ytterligare ett gäng år samma månad varje gång ,
men bilderna här är enbart från mars förra året .
Fullt tillräckligt annars hade det blivit ännu längre  :-)

Att välja bilder är sannerligen inte lätt 
gjorde det när jag var ledig en dag i veckan .

 Det blir som vanligt en salig blandning pics och händelser 
värda att komma ihåg och uppmärksamma lite extra .

Inser när jag går tillbaka att många traditioner är samma år från år ,
men alltid får man nån 
påminnelse om recept , upplevelser , firande , livet, 
planering , önskningar , inredning , bygge eller vädret.
Lets go !

Spana in nedan ......



Vi hade redan blommande krokus i rabatten och 
det var verkligen ljummet .
Inte alls svensk vår :-)





Vädret förra året ja .......
våren hade på riktigt redan anlänt , det var stor skillnad mot mars hittills i år .
Darlingen beställde hem sten och 
satte igång med att fräscha upp den gamla stenläggningen .
Det var hela fjorton grader i mitten av månaden ,
nu är det ju utlovat samesame i helgen så vi får
väl se om det stämmer .

Hittills i år har det ju varit sådär med våren ,
vi har fortfarande lite snö kvar i trädgården.



 Vårplanteringar var klara  
krokusarna blommade som sagt och vi hade hela backen full
 av utslagna blåsippor motsvarande nästa vecka.
Köpte och planterade faktiskt ut ett gäng tazetter och påskliljor igår mot husväggen
så hopp finns i år med  :-)


Vi tog tag i operation fixa till lusthuset Carpe Diem 
och butiken gick i graven en gång för alla 
då jag sålde den gamla fina kassapparaten .



Vi var på utflykt med LillPrinsen .....



...och MiniPrinsen växte så det knakade.


Den där ångesten över att nästa månad fylla " tjugofem "
har nu sakta men säkert övergått i konstaterande att 
det liksom är oåterkalleligt , börjar så smått gilla läget  
och inser att snart är dagen här oavsett om jag tycker om det eller inte .

Vänder och ser istället fram emot den  
och vi tar på allvar tag i att planera födelsedagsdrömresan till Kalifornien :-)

Börjar med att beställa en San Fransisco poster  .......



......googlar en massa inspiration , vad vi inte får missa over there
och letar tips i resemagasin.



Vi fortsätter att förgylla livet med att lyxa till det i vardagen ,
en söndag blir det hotellfrukost i stan tillsammans med Prinsessan och 
hennes Prins  ....



.....det obligatoriska badet med skumpa tar vi som vanligt 
varje vecka hemma 
på Hotell Skogssäter.



Vi åker och kollar på nya utemöbler och käkar den berömda plankan i Sandsjöfors.




Prinsessans bästa kompis lille son K döps,
vi får äran att vara inbjudna och jag gör även gästboken precis som jag 
gjorde till hans söta storasysters dop . 
Prinsessan bakar tårtorna .




I baren fylls korkdörren på ,
snart är den heltäckt.



Våffeldagen firas såklart , istället för sylt och grädde 
blir det rom och räkröra och ett glas bubbel till.
Det hade jag totalt glömt , men den traditionen ska vi införa .
Mmmm så himla gott.
Note to den 25 :e !




Mars avslutas precis som de senaste tjugosju åren med kungligt 
  födelsedagskalas för världens finaste , snyggaste , duktigaste allra , allra bästa Prins .
Han och hans lille kompanjon har fullt upp i köket upp som synes:-)


Skål för världens bästa pappa och bror .





Det var mars förra året det .
Ser fram emot att årets mars blir minst lika bra .......
 med positivt tänkande och lite vardagslyx är jag alldeles övertygad
om att den blir det .

Ha en finfin lördag .
Dags att dra mot dagens work .

Kram Bittan 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin