fredag 27 mars 2015

Något ni bara mååååååste testa !!!!!





Det perfekta alternativet till efterrätt  ......
Frozen applepie martini .
Sååååå himla god :-)


Tänkte att det passar bra som fredagstips 
så varsågoda ,
eller ni kanske redan har testat den ?





Hej där !

Om ni envisas med att ha efterrätt 
så passar den precis lika bra som fördrink ,
bara så ni vet.




Jag är inget jättefan av söta drinkar men den här 
var verkligen mmmmmmmmm.
Testa vetja  , 
jag lovar att det kommer att bli en favorit .
Söt men ändå inte sliskig 
och som sagt ett alternativ till efterrätt .


How to :

Till 1 drink:
4 cl vodka
2 cl vaniljsockerlag
3 cl färskpressad citron
4 cl äppeljuice
1 klyfta citron
1 tsk socker
1 tsk kanel
Fukta kanten på ett martiniglas med citronklyftan. 
Blanda socker och kanel på ett fat och doppa kanten försiktigt runtom. 
Förbereds en bra stund innan så det hinner stelna.
 Blanda ingredienserna till drinken i en shaker och fyll på med is. 
Skaka ordentligt .
 Häll upp i glaset och servera genast.




 Vaniljsockerlag :

koka upp 1 dl vatten , 1 dl socker 
och en urgröpt vaniljstång .
Låt svalna och sila .



Ha en skön fredag mina vänner ,
jag vet i a f vad jag ska göra fram till söndag halv åtta .

Vips är vi där , en jobbhelg går 
minst lika fort som en ledig som tur är .

Kram B

2 kommentarer:

The Place To Be sa...

Det här låter som något helt i min stil!!! Måste testas!

Ha en bra helg!
Kram Malin

Bittan sa...

Tack det samma ! Ja du kommer inte att ångra dej , jag lovar :-) Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin