tisdag 31 mars 2015

Att vara redo.......



Hej hej !

Nu är denna häxa redo för Blåkulla påsken 
det blev precis som planerat både nagelfix och frissabesök igår .
Går numera till frissan med en veckas kortare intervaller och 
kör enbart färg varannan gång och både färg och klipp varannan .
Denna gång var det en gång utan klippning.




Nån träff på torsdag lär det däremot I N T E bli ,
jobbar hela långa dagen så min kvast får vila i år .
Ni andra får försöka att klara er utan Moi :-)



Hoppas ni har det bra och har en lite mindre stressig påskvecka än 
vad min verkar bli . 
Tur att jag var ledig igår och fick det viktigaste gjort i a f .
Hade ju även dejt med Påskharen så allt det viktiga är som tur är  klart .

Maten får Darlingen handla på långfredagen ,
 nu har jag fram tills dess på mig att planera väl och skriva exakt tydligt
om var i butiken han hittar det och det 
så att man får hem det man V I L L  ha 
och inte som vanligt , det man inte ville ha .

Det fanns inte , det hittade jag inte ..... 
köpte detta istället har jag hört ett
antal gånger haha 






Den lediga gårdagen igår var ytterst välbehövlig efter helgen 
O C H inför veckan .
Den ägnades till 100 %  bara åt roliga saker och 
välbefinnande :-)
Åkte hemifrån halv tio och var inte hemma förrän till kvällen  .
Började hos SmåPrinsarna ........
shoppade åt Påskharen , ny färg i håret ,
käkade påsktallrik till lunch tillsammans med Prinsessan på hennes jobb,
shoppade mer åt Påskharen ,
naglelfix för att sen till
slut fylla bilen med blommor .
Hem och hjälpa Påskharen att slå in presenterna ,
 planera lite , plantera uteblommorna
och arrangera inneblommorna  . 
Hann med ett par telefonsamtal emellan med vänner 
sen var den lediga dagen till ända.

Å kan ni tänka er Påskharen 
hade med sig nåt finfint till oss när han ändå svängde förbi .....
kika in imorgon ska ni få se .

Ha en fortsatt bra kväll .
Själv har jag några timmar kvar på jobbet när ni läser detta .

Kram B






4 kommentarer:

Cat sa...

Men så snyggt!! Både naglar och hår.
Ha de gott. Kram, Catarina

hemma hos lilla mej sa...

WoW så läckert ,både håret och naglarna -Ha det bäst .Kram Rita

Bittan sa...

Tack :-) Ha en fortsatt fin kväll . Kram B

Bittan sa...

Tack , denna gång blev det bling bling värre :-) Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin