torsdag 11 december 2014

När mannen får bestämma å sötaste Tomten.....




Hej hopp !

Idag är det tydligen dags att premiära årets julklapp ,
vackraste julporslinet ever .

Royal Copenhagens Starfluted Christmas som jag önskat mig läääänge .
Ja rätt gissat , det var det som fick följa med hem i helgen.
En för tidig julklapp till oss själva ,  med porslinsgaranti och allt.
Perfekt om man skulle råka slå sönder en 
" bara " att ta svängen förbi Göteborg till NK och hämta en ny :-)))

Tyvärr finns ju inte NK i  vår la stada längre
och det lär väl inte precis öppna en filial här heller inom överskådlig framtid ,
Vi har faktiskt haft NK här några år 
när jag var typ i tioårsåldern så det var ju en stund sen....... 
eller typ sisådär " femton " år sedan .
Har för mig att blev Åhlens där sen.

Här väntar kuligheter testning av porslinet , en utflykt
dagishämtning och
 det obligatoriska kollandet 
på Tomten är far till alla barnen-filmen .
Det var hela fyra upplevelser som
gömde sig i dagens lucka :-)



Åter till servisen .
Det finns en himla massa fint att komplettera med ,
 här är julen räddad i många år framöver , tack å lov :-)
Spana in RC hemsida HÄR  
där finns A l l T , annars säljs valda delar  
i många porslins och nätbutiker i Sverige b l a 

Har man inget porslin innan host host ,
så är det kul att börja samla på något nytt .
SnålFia tyckte att det räckte med två tallrikar till att börja med,
det tyckte inte Darlingen .
 Tur att man har världens bästa man,
nu får A L L A äta på julafton både på mattallrikar och
förrätts/silltallrikarna   :-).



 Kulorna ligger på bordet i väntan på dukningen ,
sen ska de så klart upp i granen .


Lovade ju att berätta om gårdagen .
I lucka tio stod det lucia på dagis med världens sötaste LillPrinsTomte 
ala Michelinegubbe med overall under tomtedräkten,
 i kolmörker och med blankis på utegården .
Bilden nedan är fotad hemma hos dem , snodd från hans mammas blogg.....


.....själv lyckade jag bara få till suddiga mobilpics 
där i mörkret.





De var så duktiga och sjöng t om Blinka lilla stjärna på engelska
när de väl hade dragit igenom alla klassiska luciasånger .

Efter det var det bara att snabbt försöka tina upp 
och sätta sig i bilen mot stan igen .
Äntligen var det dags för en minifotokurs ,
något som jag velat gå länge. 
Lite segt att behöva ge sig ut igen och
i senaste laget att starta så sent som åtta
men det var det absolut värt och idag är jag ju ledig .
En lång upplevelserik dag till ända .


Nu väntar utflykt med min bästa H.
 Ha en bra dag och tack för titten.
See ya .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin