måndag 29 december 2014

Att ha det i blodet och en lördagens .....

Hej hopp !

Årets sista vecka ,
hur gick det till egentligen ???
Min vecka ska inledas med frissabesök och nagelfix ,
allt för att vara snygg inför nyår som 
för övrigt ska tillbringas i bikini och badrock !
Mer om den kommande upplevelsen och den annorlunda inbjudan till
nyårsfest kommer när / om vi överlevt bad i vak :-)

Darlingen alias Badkrukan,
 han som I N T E  badar ute om det inte är minst tjugosjugrader 
lär få mest problem , själv inbillar jag mig att jag har det " i blodet "
med en pappa som badade två gånger i veckan i den iskalla Vättern .....
året om .
Kika in på nyårsdagen om ni vill se vetja  ,
men först backar vi tillbaka till helgen .
En rolig lördagskväll som dokumenterades dåligt och 
en " blank " söndag .




Är så himla glad för nya porslinet från Royal Copenhagen
som vi gav oss själva i för tidig julklapp.
Det är ju inte så där jättejuligt utan funkar ett tag till .
Dukade med det i lördags kväll då vi hade goda vänner här hemma  .
Till förrätt bjöd jag på
favoriten castellopaj , något som alltid går hem  ......
här med fikonmarmelad , vitlöks och äppelchutney
och tryffelbalsamico ringlat över .


Varmrätten däremot glömde jag att fota när den väl var klar ,
en krämig sparrisrisotto med dubbelmarinerad fläskfile .

Insåg efter att ha stått och rört i grytan mer eller mindre oavbrutet i
över en halvtimme att 
den där totalt onödiga prylen som det gjorts reklamför överallt  hela december 
nog inte är så dum ändå.
En elektrisk omrörare , vem kunde tro att man behövde en sån ?!



Efter lördagen kom ju den där " blanka " söndagen 
gårdagen som så klart inte alls blev blank.
Jag ägnade mig åt bokföring inför årsavslut och
Darlingen fick ta på sig SuperMariokepsen 
och åka i väg och leka rörmokare  . 
Så blev det med det .
Sysslolös behöver man aldrig vara rädd för att bli ,
det är ett som är alldeles säkert .

Ha en finfin start på veckan .

Kram Bittan





4 kommentarer:

The Place To Be sa...

Önskar dig God fortsättning!
Och vilket supersnyggt porslin!

Kram Malin

ullie sa...

ja du va mycket man har att vara tacksam för egentligen . måste nästan stanna upp o tänka efter. Kul att se tillbaka om vad som hänt under året det gör ja ofta för att blogga är ju lite att skriva dagbok.
Önskar ett gott slut o gott nytt kram på dej

Bittan sa...

Tack de samma :-) kram B

Bittan sa...

Ja det kommer att bli välanvänt och kompletteras av Tomten kommande år :-) Samma till dej Malin .Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin