tisdag 11 november 2014

Varför vänta ???



Nu när Alla helgonshelgen sen flera veckor är över 
och vi snart är inne i mitten av november 
är det äntligen dags.
Varför vänta när man kan adventsmysa redan nu ?
Igår inhandlades de första hyacinterna och en rumsgran 
så lets go .....all in :-)))



Hej på er !

Är ni likadana advents/julplaneringsnördar ?
Eller nja om sanningen ska fram så
 kanske det inte bara är vid denna tiden förresten ,
googla på planeringsnörd så kommer garanterat Moi upp 
som en av de första träffarna .

Här är julplaneringslistan är klar ,
både mat och  allt annat ,  även julklappar uttänkta .
Det blir som vanligt I N T E  en massa prylar utan 
upplevelser och lite dyrare , precis som vi kört de senaste åren .

I år har jag en dessutom ytterligare en utomordentligt bra ide ....
ska bara få igenom den först !

Några alldeles för många  paket lär det bli i a f ,
framförallt så klart till de små älsklingarna men även de stora 
Livet är för kort för att inte glädja andra .
Hur gör ni ?
Massor , köpa till en utvald person , lotteri 
eller som vi ?
Huvudsaken att man gör som det passar och det inte blir en hysteri 
tvång och stress.




Fler fejkljus har det blivit med ,
både i burspråket och i trappan .
Ser nu i dagsljus att jag ställt dit olika nyanser .
Det syntes inte när de var tända igår kväll
men det gör inget då det blev lite mera liv då allt inte är lika.


Himla bra med de där ljusen när man som vi har femhundraelva tända överallt ,
både där vi är och i andra rum .
De här behöver man ju inte vara rädd för att glömma .


Inte för att de ersätter levande som synes men
visst men de är perfekta att ha som komplement .


Lite Preadventsfix till ska hinnas med innan jobbet,
 bäst att sluta innan det som vanligt blir för långt  . 

Höll på att glömma .......
Tack Anki bloggläsare för att du " hoppade " på mej igår :-)))
Himla kul att tjöta bort en stund .
Det lär bli fler gånger .

Ha en finfin dag .

Kram B



6 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Se där! Du förspiller ingen tid utan tar vara på alla tillfällen och ser till att hinna njuta av årets mörkaste tid. Det skulle jag gärna göra men jobbet slukar min tid mer än någonsin en dryg månad framöver. Så julklapparna får ersättas av presentkort och penninggåvor som uppskattas allra mest av de våra, tro mig.
Ha en fortsatt bra vecka och så tittar jag in och inspireras när det finns en lucka! ♥︎

Elzie sa...

Nja, jag väntar nog liiiiiiiiiite till på adventsmys, men å andra sidan så springer tiden snart dit och det är dags att baka adventsbullar och annat. Julklappar har jag tänkt ut också, men eftersom jag inte vet var, när, hur vi ska fira på julafton så väntar jag med den planeringen.
Ha't gott.
Kram

Bittan sa...

Låter som alldeles perfekta julklappar . Ha det så bra du med , vips är det jullov och du har ledigt.
Kram B

Bittan sa...

Haha jag vet att du tycker att det är för tidigt .Kram B

dianasdrömmar sa...

Hihi, nu blev jag stressad :) har inte ens börjat fundera på julen ännu....kram Diana ps mysigt du har det ds

Bittan sa...

Tack .
Stessad ska du inte va , tomten kommer ändå :-)))Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin