onsdag 12 november 2014

Ett tips och nåt jag inte vill uppleva igen !


Hej hej !

Ni har väl inte missat att kolla in 

Det var ett himla tjatande om julen ,
ja jag vet .
Håll med om att det är en mysig tid vi har framför oss :-)

Hoppas allt är bra mer er förresten  .
Själv roar / peppar jag mig med julinspo , 
väntar på min bästa H som snart kommer hit 
O C H med att inget kan slå gårdagen och nya pilotprojektet.......
I N G E T och ingen dag jag vill copa !

Gårdagen gick växelvis i bit ihop eller bryt ihopanda .
Idag kan jag t o m skratta åt hela situationen men igår 
var det sistnämnda faktiskt ett tag inte så långt borta.

Å ändå borde jag varit förberedd och anat ,
både efter söndagskvällen och rapporter från måndagen 
men framför allt efter mina snart tjugofem år 
på det där företaget ,
 både som chef och på olika positioner .
På det där företaget där 
 ständiga förändringar, omorganisationer och utveckling 
 mer är regel än undantag .
Att såntsomintegårattpåverka,  alltförmångamänskligafatorer
och tidspress i a f inte är en bra kombo i a f det råder ingen 
som helst tvekan om .
Nog om det  ,
bara att ta nya tag  .

Så för att försöka vända tankebanorna och se något positivt ,
det kan får liksom inte bli en sån dag till :-)

Å det lär det I N T E  bli ,
 ledig förmiddag och snart kommer som sagt min bästa H .
Ska hinna med en sväng till Småprinsarna 
och hämta roligt paket innan 
ny jobbdag /kväll väntar ,
en dag som bara kan bli bättre än gårdagen . 
Darlingen kommer hem från kurs i Huvudstaden 
och snart är det ledig helg :-).
Ja ni hör ju ..... ny betydligt bättre dag .

 Kram B




2 kommentarer:

Arja sa...

Halloj Bittan!
Åh vad jag gillar din nya header, så fiiiin!
Och du var tvungen att länka till den sida hihi. kollade in snabbt ... får kika
in på fredag igen när jag ändå skall hämta äldsta mitt i natten från en fest och
behöver hålla mig vaken, så tack för tipset ändå finaste :O)
Hoppas din kväll på jobbet har varit bättre!!
Ha d gott kram kram Arja

Bittan sa...

Tack tack , kändes som det va dags för lite vintrigt innan jul . Ja på den sidan har du att göra både fredag och säkert hela helgen:-) Dagen har varit mycket bättre idag tackålov .
Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin