söndag 16 november 2014

Hörde ni smällen ?


Hörde ni smällen ?
Startskottet har gått .
Grannen bara skrattade när hon såg alla 
julbelysningarna .
Skogssäters glögg är påbörjad.
Den ska stå och dra över natten för att göras klar i morgon.
Upplevelsekalendern har också kommit upp ,
 årets första snittamaryllis inhandlades igår  .......
och andra omgången hyacinter.
Varför vänta som sagt !
Om sex veckor är julen över så lets njuta och mysa nu .




Amaryllisen slog ut så fort över natten 
att den förpassades till tomtefamiljen på 
svala glasverandan för att hålla några dagar till . 

Nu blir det först pulled turkey och sen ett hett bad.
Nåt att värma sig med kan verkligen behövas efter dagens 
 jul och skogsutflykt .
Har massor av bilder både från utflykten och
julpimpningen som kommit igång för fullt  här hemma .
Ses igen lite senare.

Over and out för nu.

Kram B



2 kommentarer:

Elzie sa...

Gubben och jag var ute och slet till oss lite mossa idag i regnet. Inget skönt alls. Hade gärna lagt mig i badet, men samtidigt vet jag att jag inte gillar att ligga kvar, haha.
Ha en fin fortsättning på kvällen.
Kram Elzie

Bittan sa...

Tack det samma.Mossan , granris och andra barrväxter plockar jag i trädgården , bara tallris saknas så det
hittade vi på väg till dagens utflykt.
Här var det bara kallt , inget regn konstigt nog. Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin