fredag 21 november 2014

Att vara långt ifrån fredagsmyset




Hej där mitt i fredagsmyset !

Har ni det bra ?
Jag är så långtifrån fredagsmys hemma man kan komma ........
nämligen på jobbet .
Detta skrev jag i morse för ni skulle få ett fredags eller lördagstips .

Jag som tycker det är så B att inte skriva live 
har lyckats med andra förinställda inlägget på en månad ,
vet inte vad som hänt :-)



O M jag hade varit hemma nu hade jag 
precis lagat klart en pulled turkey med tillbehör och 
varit på väg att slå mig ner här vid matsalsbordet .

Om jag varit hemma skulle Darlingen precis korka upp det röda 
 och tänt nya stjärnljusstaken .

O M det nu hade varit så .
Nu är det ju som sagt inte alls så.

Istället kan jag tänka mig att jag just nu i denna stund 
sitter vid datorn med en kopp kaffe bredvid mig och är i full
färd och lagom stressad för att hinna få färdigt gårdagens redovisning /avstämning
innan stängning.

Fredagsmys idag .....not, 
det kör vi på måndag här .


Pulled pork eller pulled turkey som vi käkade förra helgen 
 är både smidig och smarrrig helgmat .
Sköter sig självt , bara att plocka fram 
pitabröd , guaccemole, sallad , tomater , gurka och 
pickled rödlök .
Skulle varit coleslawe till med , men det glömde hon i köket bort .






Ha en fortsatt mysig kväll .

Kika in i morgon ........
om ni vill ha adventsinspo vill säga .

Kram B


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin