torsdag 2 oktober 2014

Om jag inte vetat säkert.........


Hej hopp !

Här är det fortfarande horisontalt läge och förkylt värre 
 jag har roat mig med att ligga i soffan och 
växla mellan en padda, telefon och en dator .
Förutom en sväng mitt på dagen 
då jag hade lunchbesök och faktiskt satt uppe en sväng .

Här har det synkats, säkkopierats  ,
letats nya roliga appar , lärt mig  en hel del nytt 
å lite annat som man aldrig hinner med annars .
Det varvat med netflix,  tvplay och en och annan tupplur .
Det blir visst till att stanna hemma i morgon med .
Hoppas ni mår bättre och slipper höstförkylning.




Bilderna är inte precis från idag som ni ser .
Vi gjorde ju några Sverige roadtrips i somras.
Hittade ett bortglömt utkast från en av dem när jag fixade med annat 
bakom kulisserna i bloggen.
Ett inlägg som aldrig blev klart eller publicerat  .
Tyckte det var synd att bara radera det så 
bort med halvskriven text i juli till
dagens tankar.
En tillbakablick på sommarSverige 2014.
Om det inte varit Moi själv som fotat
 hade jag kunnat svära på
att det översta fotot var taget hemikring .
Hemikring ??!! 
Det måste vara ett av de där lokala orden från bakgatorna i la Stada 
där jag är uppväxt . 
Låter helt normalt när jag säger det men 
i skrift såg det skumt ut :-)
I närheten av där vi bor , dårå .

Här finns ju varken hav eller väderkvarnar 
så visst är det Öland .




En dag skippade vi den vanliga vägen söderut från Borgholm ,
åkte några kilometer tvärsöver ön 
med siktet inställt på Gårdby .
På väg dit passeras både de där välfotade  
väderkvarnarna i Lerkaka och ett helt gäng till.
Vi jag och en massa tyskar krälade i gräset 
för att få till en skaplig bild .
Hoppas verkligen att tyskarna lyckades bättre än Moi :-)
Halv kvarn i motljus och å som vanligt felinställd kamera .






Vid Lerkaka väderkvarnar kan man även fika men vi valde att 
spara det till Gårdby ....... dumt nog  .

 Gårdby som alla alltid pratat så gott om 
var inte riktigt som jag tänkt mig. 
Har ju läst om det och sett bilder därifrån på 
många bloggar genom åren så när vi var
i närheten var det självklart med ett besök där  .
Tyvärr höll det inte alls för förväntningarna .
Mysig miljö men det mesta i inredningsväg kändes
gammalt och samesame , helt ointresserad personal ,
överfulla papperskorgar och ynklig räkmacka .
Hoppas det var en engångsföreteelse 
men det där med service och obefintligt 
kundintresse finns ingen ursäkt för .
Sorry !

Men som sagt mysig miljö ......
kolla här :













Så klart skulle vi även besöka raukarna ,
jag hade tänkt mig nåt i stil med de Gotländska ,
men de kanske inte riktigt var i den storleken.
Inte riktigt .





Trots att de var yttepyttesmå ,
 så små att vi faktiskt fick leta efter dem en bra stund där på stranden 
innan vi fattade att vi gick ovanpå dem var det väl 
värt ett besök .
Märkligt det där med naturen .


Vi hittade även min ö.
Blåkulla ......
eller är det Blå Jungfrun som ligger rakt ut från raukarna  ?!





 Är ni norrut vid Böda ,
å inte precis har vägarna förbi Gotland inom den närmsta tiden 
missa då inte den lilla avstickaren till Ölands raukar .
Det går säkert att ta sig ett dopp här bland stenarna 
om man nu mot förmodan har tröttnat på de milslånga sandstränder .



Kram från soffan.

Nästa gång ska ni få se lite nytt här hemma ,
perfekt det där med snabba leveranser .

Kram B



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin