lördag 4 oktober 2014

DIY och ett rejält uppiggande


God lördag !

Hoppas ni mår bra vänner .
Lovade ju ett DIY tips  ,
här kommer det smidigaste ever .
Det enda som behövs är en bit gipsskiva 
och Panduros självhäftande marmor ,
å vips blev det en marmorskiva eller 
rättare sagt det blev visst tre av bara farten.



Kanske inte " riktigt " lika tung som den äkta runda med tillhörande 
ljusstakar och underlägg jag har i köket ,
men perfekt som frukost/brunchbricka i matsalen .

Brunch .......
det lyxade vi till med 
Moi och Prinsessan häromdagen när hon jobbade kväll 
och jag var som mest manligt förkyld 
med totalt soffläge .
Äggröra , brie , bacon , köttbullar tomater , 
och smoothie.
Mums . 


Muggar , fjärilsskål och tallrikar Matheus, skål Gerbera,
glas Ittala och underlägg Åhlens 




Ha en skön lördag ,
här mås det betydligt bättre ,
ingen feber bara det där förbaskade snörvlandet kvar  .
Det får bli en lugn dag idag,
kvällens planerade aktiviteter blev framflyttade två veckor .

  Att jag mår lite bättre idag måste bero på gårdagen.
Vem kan må dåligt efter en dag med playdohbakande , amerikanska pannkakor 
till lunch , legobygge ,
sandlådegrävande , Stadenshjältar på tv å en massa pussar och kramar :-)))
Visserligen låg jag mest i soffan men dessa sötnosar 
hjälpte en hel del för tillfrisknandet ......
mina alldeles egna finaste  Prinsar .
En riktig , en Lill och en Mini.


Ses snart igen.

Kram Bittan

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin