lördag 13 september 2014

Något ovanligt att lägga till på cv :t , förste .........




Nu har jag något att lägga till på cv.t ,
något rätt ovanligt skulle jag gissa .
Å om det tillhör kategorin meriter kan vi väl låta vara osagt 
men för min del är det bra att kunna i a f .

Bara måste visa en av dagens bedrifter..........
framkallaslutpåstrejken /  förste hönshotare -)))
I morgon blir det inredning , jag lovar .

De där kacklande tanterna har ju både fått nytt fint hus ,
grön dörr med runt fönster och skylt från London.
Vad gör de då tror ni ?
Jo tjena ...... de väljer att gå i strejk och vägrar värpa !
Dumma tanter , nu när jag vant mig vid egna ägg .


Eftersom deras pappa Darlingen  
denna vecka antingen har jobbat kväll eller varit på konferens 
har Moi fått ge dem mat , kollat de där obefintliga äggen och släppt ut dem .
Ja , ja , ja jag vet att de är mina men både Darlingen och grannen är 
perfekta hönsskötare så i vanliga fall "slipper " jag .

De har inte värpt på snart två veckor vilket tydligen är normalt
men idag lackade Bittan ur totalt,
hotade dem lite eller  host host kanske liiiiite mer än lite .
Mer talade om för dem väldigt tydligt 
att nu minsann tänker jag åka till Ica och köpa ägg......
Barasåattnivetva !!!!!



Då minsann fick tanterna fart och satte igång direkt  .
Jajjemänn nu kan jag lägga till en sak till på mitt cv
förste hönshotare å nu har jag egna ägg igen :-)))

Ha en mysig lördags kväll 
å glöm för allt i världen inte att tävla hos Pernilla .
Vem vill inte vinna de supersnygga vinglasen från Eva Solo 
och andra produkter värde 1000:- ?!
Kolla HÄR .


Ses imorgon .

Kram Kram

2 kommentarer:

Huset på berget sa...

Ha ha vilket roligt inlägg... Men ett tips är annars att köpa ett Porslin/plast ägg (granngården) och lägga i redet. Hönsen är lite roliga men de får igång äggläggningen om det ligger ägg i redet....
Kram

Bittan sa...

Tack för tipset , då slipper jag hota fler gånger :-))) Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin