måndag 14 juli 2014

Byteshandel, svennebananska , ljuslyktor , akutsnabbglasa å lite annat





Hej igen !

Så var dagens skörd av hallon både plockade , 
provsmakade och bortbytta .
För att uttrycka mig på äkta svennebananska :
 i alldeles sådär lagom väder .
Även om jag kanske hellre hade föredragit solstolen , 
bikini och x antal grader varmare 
men man får vara glad för det lilla och att det inte var som det blev 
efter lunch eller som igår.


Lagom när jag var klar i hallonsnåren fullkomligt 
öppnade sig himlen på två sekunder var jag genomblöt ,
precis som igår när regnet stod som spön i backen ,
då när vi tände en massa ljus och
funderade allvarligt på att akutsnabbglasa in hela trädgården .
Ja just precis alldeles hela , även skogen i slänten med.


Insåg rätt snabbt att det blir liiiite dyrt och dessutom liiiiite svårt att
hitta nån öppen firma som kunde leverera glas till sisådär 
2500 m2 en söndagseftermiddag i mitten av juli .

Därför fick det då stanna vid en fundering och lite andra byggplaner framöver, 
och som sagt en massa tända ljus inne . 
Istället flyttades paviljongen närmare huset för att åtminstone få 
några kvadratmeter tak .
Ja , ja jag vet att vi har glasverandan helt inbyggd men 
där står ju en matgrupp i järn  .
Ni hör ju själva M A T G R U P P  i  J Ä R N  ......
not so jättebekvämt att slänga sig i och mysa när regnet 
smattrar utanför .
Att sitta där och käka , absolut .
Men mysa bekvämt .
Näääää.




Inne i vardagsrummet fick burspråket i a f sig en 
välbehövlig vitmålning .
När man inte kan måla ute finns det alltid målning inne att ta till.
Det känns ju skönt att inte vara sysslolös .

Eller hmmmm nu var det ju inte riktigt KlabbFia 
som målade utan han Pettimetern som
både kan måla utan att spilla och målar intill perfektare än perfektast.
Å behöver han nån gång täcka eller maskera har han ett förflutet som
billackerare och kan konsten att konturmaska det mesta :-)

Klabbfia däremot slabbar hellre än snyggt med falurödfärg och servar 
med varma mackor med kantarellstuvning .


Här idkas byteshandel på hög nivå , 
Prinsfamiljen levererar plockade kantareller i utbyte mot 
släpkärrelåning,  lasthjälp och SmåPrinsmys  .
Prinsessan med Prins får hallon och ljuslyktor i utbyte 
mot bakningsleverans och Macsupport  .
Himla bra det där.






På tal om ljuslyktor , det var ju de jag skulle visa .
För såklart fick de där klassiska FröhusParadislyktorna följa med hem från Öland .
Oh myyyyy G vad svårt det var att välja färg .
Det blev tillslut blekt beige, aprikos och grå till oss. 
Hopplöst det där när alla färger och kombosar är snyggelisnygga .
Prinsessan beställde två blå nyanser och en vit .
Så snygga i den kombon med på deras
 I N G L A S A D E altan .
Japp I N G L A S A D E med stora bokstäver :-)
Såg att de fanns att beställa här 
just nu till kampanjpris .
Funderar starkt på en färgställning till .
Kan väl vara en lämplig semesterpresent till mig själv ?
Ja ju mer jag tänker på det 
ju närmre klickeliklick är Bittan .


Ha det så bra .
Nästa gång blir det ....... ja det får vi se då.
Det där med bloggplanering och tidsinställda inlägg ,
är inte riktigt min grej .
Spontanitet , och vad som faller in just här och nu är mycket roligare  .
Å alltid händer det ju något i vardagen att stoppa in i minnet eller hjärtat ,
  som även blir till ett inlägg .
Tack för att ni fortsätter titta in ,
tror varje vecka att nu minskar besöken men
igår t e x var ni helt galet många, typ det dubbla mot en vanlig söndag .
Välkommen alla nya , kul att ni hittade hit .
Å det gör inget om ni lämnar en liten hälsning ,
men jag vet hur det är.
Är själv dålig på det då jag ofta läser i mobilen eller på paddan ,
men jag kikar in hos er alla och följer det ska ni veta . 
Tack för titten även idag hörni :-)))

Kram Bittan








Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin