söndag 20 juli 2014

Att överleva ....


Precis när är gårdagen var som varmast ,
och stressigast på kontoret och Bittan bara toklängtade ut ringde telefonen.
Ja i o för sig så ringer ju min telefon konstant precis heeeeela tiden
men nu var det inte 
internt utan en liiiten favoritkille via 
den störste med mellan som organisatör .
Ja ni hajjar va ?

Om inte :
Lillprinsen ringde på Farfars telefon 
och talade om att de höll på att grilla hemma hos dem 
och att Prinsessan med Prins O C H  Farfar var där .
Om jag ville komma ?

Är Döda havet salt  ?
Kommer tomten på julafton ?
Kan fåglar flyga ?

Ja gissa en gång ?


När man sen kommer hem och öppnar kylskåpet 
och ser en påse det första man gör ,
då överlever man ytterligare en dag inomhus :-)
Vad det var i ?
Ja det får ni få se nästa gång .

Har jag sagt att jag har världens mest finaste 
bästa och omtänksamma barn med sambos 
och barnbarn ???

Ja nån gång kanske....
men det tål att upprepas :-)))

Inte ett endaste foto lyckades mamman få till 
på den där soliga altanen .
Däremot höll hon på att sätta i halsen när hon såg att 
Pappan d v s Darlingen hade lagt upp
ett på Instagram .
Det hände väl senast när Carl von Linne 
var här och klättrade på vårt berg.....typ :-)

Ha en himla bra dag......
ånärå jag är inte alls avis på strandhäng,
bad eller vad ni nu har för er .
I N T E   A L L S !
I kväll S K A det banne mig reseplaneras , 
det blev som ni förstår inget med det alls igår .


Och tusen tusen tack för dina fina ord Christina från Blekinge .
Vad roligt och vad glad jag blir ,
det ska du veta  :-)))


Kram Bittan


1 kommentar:

  1. "UNICEF har bekräftat att minst 35 barn i Gaza har dödats i luftanfall, och minst 269 har skadats. Det har också rapporterats att flera israeliska barn skadats på grund av raketattacker. 25 000 barn är i akut behov av psykosocialt stöd i Gaza." Unicef, Sverige.
    Det här var några dagar sen, situationen är ännu värre nu då man säger att det är runt 200 döda. Det här är inte ett krig. Hade det varit ett krig hade det varit två arméer mot varandra. Det här är en militärmakt (Israel) mot ett folk som inte har en chans att försvara sig - palestinierna.
    Det kanske kan kännas som att det inte finns någonting vi kan göra åt det, men det är fel. Vi kan använda våra röster för att få till en förändring, men det krävs att vi hjälps åt.
    Min vän har formulerat ett mail som hon har skickat till de olika riksdagspartierna + regeringen. Ett mail som uppmanar till bojkott av israeliska varor. Vill du hjälpa till? Gå in på min blogg och följ instruktionerna.
    Tack!
    http://miramalin.wordpress.com/2014/07/18/palestina-3/

    SvaraRadera

Hej !
Tack :-) Vad glad jag blir att just D U lämnar en hälsning ♥

Välkommen tillbaka

Välkommen tillbaka

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin