söndag 8 juni 2014

Tredje och sista


Sådärja då var årets tredje och sista bröllopsdag passerad.
Lite light hemma i soffan efter en lååååång, stressig  dag på jobbet
firade vi till filmen Baksmällan , 
extra kul att se den nu när vi varit i Las Vegas .
Tänk att det redan är snart är en månad sen vi var där .




Hej på er !

Hoppas ni har haft en riktigt mysig Pingst.
Numera när annandag Pingst inte längre
är helgdag är den ju som vilken helg som helst.
Eller nääääää förresten inte precis som vilken som helst  ,
inte för oss  i a f eftersom Pingstafton  är vår riktiga bröllopsdag.
Ända sen jag var liten har jag tyckt att just den dagen varit no one för bröllop , 
nu när det är som allra vackrast 
och för tjugosex år sedan blev ju drömmen verklighet att själv få gifta mig just då :-)))


Eftersom jag jobbar denna helg fick det som sagt bli ett lightfirande .
Kom hem sent efter en dag på jobbet som går till historien .
En dag där precis allt oförutsägbart som inte kan / bör eller får hända hände.
Tur man varit med ett tag och inte stressar upp sig i onödan.
Det är det så många andra som gör ,
men faktum är att det var länge sen det var så kaotiskt .
Långtråkigt behöver man inte vara rädd för att ha och
lider man det allra minsta av stress och har svårt att fatta snabba beslut 
rätt eller fel och sen stå för dem 
ska man inte jobba där det är ett som är säkert .


Dagen började ju bra , en Lillprins iklädd likadana jobbarbyxor
som sin pappa dök upp innan jag hann att åka på morgonen. 
Han var redo för en heldag med Farfar och Pappa som
började med släpkärra typ femtioelva gånger fram och tillbaka till byggaffären .

Mina tio timmar på jobbet fullkomligt flög förbi
och det gjorde tydligen deras med .



Darlingen  som precis hann hem 
strax före mig hade så där lägligt
öppnat en flaska extra gott rött , förberett  lite kex , ost och jordgubbar 
vilket var precis lagom att mumsa på till filmen .

Hur firade ni Pingstafton ? 



Medan han dukade fram gick Moi 
en snabb runda i trädgården med kameran.
Bara några klickklick ,
nästa vecka MÅSTE det fixas till och fotas ordentligt .






Ha en fortsatt mysig helg ni som är lediga,
 själv siktar jag på ett nytt tio timmars bank och redovisningspass,
förhoppningsvis något lugnare än gårdagens  .

Kram kram


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin