torsdag 26 juni 2014

1-1 och hellre bli uppäten


Vi har ju endel rosor på Skogssäter .......
men inget slår den i La Stada .
När hela fastigheten putsades om för ett antal år sedan 
fick den mycket stryk eftersom den växer utmed husväggen 
men året därpå var den som vanligt igen.

Hej på er !

Hoppas allt är bra , här är det snart det .....
ska bara fixa ett tandläkarbesök sen så .

Minst lika gammal som mig är den där rosen ,
 allså nyss fyllda typ tjugofem
och blommar troget med stoooooora väldoftande blommor varje år .
Som Fastighetsägare F Å R man knipsa av en , 
två eller möjligen kanske några fler :-)))

Den ser väldigt röd ut på bilden ser jag nu ,
  är lite mer år rosahållet i verkligheten och
 minst en decimeter i diameter .
 Hade det här varit en doftblogg hade ni känt
en alldeles ljuvlig bedövande doft .
Ingen aning om vad  det är för sort.
Nån kanske vet ?!




Ni missar väl inte Ernst i kväll förresten ,
här blir det precis som när det är speedway på TV.....
bara att bänka sig  T I L L S A M M A N S .
Jag avskyr speedway och mannen avskyr Ernst .
Jag sällskapar när det är sport , han sällskapar när det är Ernst.
1-1 .
Eller nääääää , skulle inte tro det va !
Hellre målar han ute och blir uppäten av knott än
kollar på den där barfotasnubben  .
Så varje tordag framöver lär det bli målartajm på Skogssäter .
Bra där , tack Ernst .


Kram B

4 kommentarer:

The Place To Be sa...

Vilken vacker ros!!!

Hehe tack för tipset ang Ernst! Jag ska kanske sätta fram en målarburk, vi har många väggar som skulle behöva målas :-).

Kram Malin

Arja sa...

Halloj!
Ja, tänk om man kunde samla alla goda dofter i små glasflaskor och
plocka fram tråkiga dagar!! Skall också bänka mig framför Ernst idag SJÄLV,
mannen & yngsta sonen har fullt upp med inkoppling av dator, kabeldragning osv i hans rum.
Ha d gott kram Arja

Bittan sa...

Ja är din lika nego till Ernst som min så är det en ypperlig ide :)))

Bittan sa...

Här står T just nu under parasoll i regnet och målar , själv ska jag fira kvällen med en kantarellmacka framför
TV:n :-)))

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin