söndag 25 maj 2014

Mors dag




Glad /God Morsdag !

Grattis alla fina mammor .
Denna modern tänkte plantera blommor å rensa ogräs innan
det blir något firande av dagen  .
Men allra först ska vi gå och rösta.
För säkerhetsskull gjorde jag om testet en gång till igår kväll ,
och fick exakt samma resultat .
Inte för att jag ändrat åsikt utan bara för att kolla .
Darlingen däremot fick ett lite mer annorlunda ,
  han var säker redan innan så han hoppade de där första 
som inte kändes så där bra i magen .
Om man går vidare på personen ser man vilka frågor som matchar 
och förstår varför det blir som det blir  .
Har ni röstat än ?

Mors dag .
Framåt eftermiddagen kommer alla älsklingarna på middag 
 den rosa lemonaden är lagd på kylning och det mesta är förberedd .......
av denna mamman .
Det där med att slippa fixa och laga mat i dag funkar delvis ,
jag slipper åtminstone att grilla :-)))

Menyn kommer att bestå både av grillat och test av Friday night Buzzadorkyckling .
Omdöme och pics kommer .
Framåt kvällen blir det tjejträff och firande av en annan 25 x 2 åring ,
i morgon lär det nog inte behövas någon middag alls .

Mors dag ja , för min del är  det en kluven dag .
Jag är ju en världens lyckligaste stolt mor till mina två .
Prinsen och Prinsessan , båda som jag träffar ofta
och pratar med i telefon i stort sett varje dag .

Precis som jag i alla år gjorde med min egen .
Att  återigen  igår "fira " med blommor  i ösregnet  på kyrkogården 
är  bara F E L  F E L  F E L .
Det är alltid fruktansvärt ledsamt att åka dit ,
även om det snart är femton år sedan den där absolut värsta dagen i mitt liv inträffade .
När det helt ofattbara hände , hastigt och helt totalt oförberett  .
På mindre än en minut ändrades mitt liv for ever ,
så mina vänner ta vara på tiden med era mammor , ni som har dem kvar .





Efter det ledsamma " besöket " där i ösregnet 
dök två små solstrålarna tackåklov så lägligt upp .
Det skulle premiäras med stort P för MiniPrinsen.
 Prinsen med Prinsessa var för första gången sen han föddes för nästan exakt 
på dagen fyra månader sen iväg alldeles själva ,
mellan två amningar var de och ute och käkade .
Under tiden fick både 
LillPrinsen och  MiniPrinsen vara hos Farmor och Farfar  .
Något har den store  i a f ärvt av Farmor , 
det fick vi bevis på .
 Vad det var ?
Det kräver ett eget inlägg som kommer i veckan :-)))



Ha en riktigt fin Mors dag ,
det ska jag ha .......
både Mor och farMORs dag :-)))

Kram B

1 kommentar:

Lyckoslanten sa...

Jag vet att du kommer att njuta extra mycket av din egen dag som mamma och farmor!
Här ska snart fötterna och framför allt hjärnan bege sig mot valbåset.
Ha en bra dag! ♥

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin