onsdag 21 maj 2014

Att bli totalt grundlurad




Hej å god morgon !

Tittar bara in en snabbis för att berätta om gårdagens blåsning .
Snacka om att bli totalt grundlurad .
Jag som alltid tjatar om att jag har häxkänningar å 
brukar ana vad som är på G .
Igår funkade det verkligen I N T E alls.

Bittan som inte trodde att det skulle bli något mer firande denna veckan än 
bröllopsdagen , den som vi för säkerhetsskull firar två gånger varje år .
Både på rätt datum och Pingstafton :-)))
Men där hade hon visst fel .

Kom till jobbet igår strax före tolv och tänkte börja med de vanliga
banköppningsrutinerna .
Med facit i hand borde jag anat oråd direkt .

 Dagens receptionist sa bara snabbt hej med en telefon i handen redo att ringa.

I receptionen stannar man A L T I D och pratar med den som jobbar för dagen 
men hon blev väldigt engagerad i telefonen just när jag kom .  

Går upp för att hämta kaffe och  möter lediga jobbarkompisar i matsalen
som är inne på  "möte ".

Varje dag måste man starta med en säkerhetsmässig arbetsuppgift tillsammans 
med dagens ansvariga , det är väldigt viktigt att A L L T I D börja med detta  
Dagens ansvariga letade rätt på mej när jag bytte om och
undrade om vi kunde skjuta fram det en kvart med en skapligt dålig ursäkt  .
Ja det får väl gå då om det andra var nödvändigt att göra först.

Går in på kontoret och sätter igång  med annat.
 Ytterligare en kollega dyker upp som vill ha tag i hon med den dåliga ursäkten ,
ber henne ringa till henne och hon får svaret att hon inte alls gör den där
dåliga ursäkten utan hade gått på lunch !!!! 
Konstigt tyckte jag , hon vet exakt hur nödvändigt det är att få detta gjort direkt 
möjligen efter den dåliga ursäkten men inte efter lunch  .

Nästa person som kommer in vill inte något speciellt 
utan bara " prata " en stund .
( Hålla kvar mig på kontoret medan det fixades för fullt visade det sig efteråt )

När jag får samtal från receptionen att jag ska komma ner 
och kolla på en sak som lätt borde kunnat vänta tills efter den där 
första viktiga saken som vi fortfarande inte hade fått klart 
 fattar jag fortfarande nada .

Tyckte möjligen att det var lite konstigt bara ,
eftersom just hon som ringde borde inte ringt alls  ,
hon skulle började flera timmar senare 
då vi skulle ha möte 
inte ens då hajar jag något .

Alla de här plus några till emellan blåljög totalt :-)))
Vilket engagemang för att villa bort mig !!!!!

Under tiden som jag fattade nada hade mat hämtats ,
fler personer samlats och det dukades fint ute i solen .
Blev firad med sång, god  lunch , blommor , tårta och present
av mina bästa kollegor på Finans.

Snacka om att ha varit både döv och blind,
en hade t o m kört precis förbi mig när jag gick från bilen utan
att jag märkte något .

Vad jag fick ?
Finfin blombukett med pioner och snitt hortensior
och nåt som börjar på M och slutar på ichel Kors :-)))

Update !!!!!! 
Som ni se är en person nu retuscherad på översta fotot .
C eller kanske mer troligt någon annan som står honom nära
nämligen hans I  gillade inte att han blundade med två pommes hängande ur munnen :-)))
Så på egen begäran  här kommer han med 
ett mycket mer fördelaktigt foto på honom ,
alldeles ensam dessutom .




Ha en bra dag så ses vi snart igen.

Å idag blir det ju mer firande ,
 bröllopsdag för tjugosjätte gången  :-)))

Kram Bittan









1 kommentar:

The Place To Be sa...

Haha men gud vad kul det låter! Man är nog rätt lättlurad ändå. Speciellt på jobbet kanske då man har det i tankarna.
Åh det där med Michael Kors låter trevligt :-)

Stor kram Malin och grattis (minns inte om jag har grattat)!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin