måndag 21 april 2014

Att ha gjort något högst ovanligt i dukningsväg



Ni som brukar hänga här vet ju att dukningar är en av alla mina bigbig passions .
Planeringen för festen i lördags behövde fick jag jag ju inte engagera mig i
så värst mycket förutom just dukningen och dekorationerna .
Eftersom vi var så många gjorde jag det lätt
för serveringspersonalen Darlingen  
och körde på plast rakt igenom sånär som på vinglasen,
satsade mer på dekorationerna istället .

Hej på er förresten !

Hoppas allt är bara bra och att ni haft en mysig Påsk.
Min Påsk räcker visst till hela veckans inlägg .
Det där med att fylla jämt är inte så dumt ändå ,
å då har jag ju faktiskt inte fyllt än :-)))
Fick så många fina presenter och så mycket blommor att det ser ut som
en blomsteraffär här hemma.
Ni ska få se sen men först blir det dukningen .
Vi hade ju långbord i matsalen in i tvrummet ,
där vi efter viss ommöblering fick plats allihop .
Här gick det i svart , silver och guld .
köket däremot hade ett helt annat tema .



 Maten dukades upp i baren i anslutning till matsalen,
planka med potatissallad , baguetter , ost och kex 
också det smidigt när man är många .



 






Beställde alla dekorationer swirls , pompoms , vimplar och banderoller 
Spana in hemsidan vetja , det finns massor kul att välja på .
Har ni student , födelsedag, bröllop , namngivelse eller vad som helst att fira 
kan jag absolut rekommendera att klicka hem ett gäng nödvändigheter .
Både snabb service och som sagt massor att välja på .


Ingen Matheus eller  Royal Design så långt ögat når som synes ,
däremot svarta lite kraftigare plasttallrikar och plastsilverbestick 
från Tingstad grossist, Grattisservetter Lagerhause, gröna vattenglas Ica ,
allt dukat på vita linnedukar .
Bordsdekorationerna var konfetti , glitter och serpentiner ,
svarta blockljus på fat , låga blommor ,  vita rosor , gräs och murgröna i guldiga
teglas från Indiska .
Enkelt men ändå festligt och det bästa av allt smidigt för " serveringspersonalen " :-)))


 Åsså några pics på gästerna .


Det där med att duka upp maten i baren istället för på bardisken i köket
får det bli fler gånger .
Att jag aldrig tänkt på det ! 



Det kommer säkert fler inlägg framöver ,
har ett helt gäng pics till .

Ha de bäst tills vi ses igen.

Kram Bittan

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin