måndag 24 februari 2014

Att skapa hotellkänsla


Har man sett ......
Hotell Skogssäter börjar ta form .
Har ju tjatat länge nu om hotellkänslan i sovrummet ,
med sängarnas säng och gardiner från taket är vi nu en bit på väg .


Hej på er !

Hoppas ni mår bra ,
själv är jag helt slut efter jobbhelgen och tre träningspass om dagen i snart en vecka .
Smärtan och värken är tillbaka så vi får se vad sjukgymnasten säger idag.
Tur i a f att jag sover gott :-))) 

Nu ska ni äntligen få  en smygtitt av sovrummet .
Ja jag vet usch å fyyyyy på oss,
vi valde att vara otrogna ..... inte bra  !
 Sängarna  beställdes  HÄR och inte på jobbet .
Började med att testa och provligga igenom sortimentet 
för att utesluta de sängar vi inte tyckte var sköna .
Till slut återstod fyra modeller av olika märken ,
då satte det stora mätandet, kollandet och förklaringar av säljare igång , 
allt för att vi skulle få rätt säng för oss.
Konstigt nog föll CarpeDiemsängen bort , det hade varit en passande modell annars .
 CarpeDiem hos Skogssäter på riktigt och inte bara här på bloggen.
Istället blev det en Diamant från Stjärnbädden 
och Carpe natten på Skogssäter :-)))



Oh maj gaaaaadh vad skönt man ligger .
Å för att inte tala om hur kul LillPrinsen tycker det är att åka uppåner, uppnåner , uppnåner .




Jag är ju möjligen kanske eventuellt lite känslig . 
En sån där som tar med mig min
skrivbordsstol ner i hissen de gånger jag 
jobbar i receptionen även om det finns liknaden modeller där.
 Känner direkt om någon så mycket har ändrat inställningarna en millimeter 
på mitt skrivbord , stol eller nästan värst av allt i bilen .
Googla på Prinsessan på ärten så får ni se vem som kommer upp på
första träffen :-)))

Thank gaaaadh för minnesknappar , 
både på sängen och i bilen är det bara att trycka på min knapp
så bzzzzzzzzzz å vips har den fixat till min inställning .




Vi passade på att välja höjochsänkbara så jag kan ställa in alldeles på
milimetern perfekt och tänka sig att han som intealdrignågonsin snarkar nästan har slutat helt .
En tjock klädd gavel , en kristallkrona , fluffiga duntäcken , percalelakan,
en massa kuddar å hotellfeelingen är ett faktum ,
bara heltäckningsmattan saknas men det får duga med mjuka fårskinn
att sätta ner fötterna på eftersom sängen tar upp det mesta av rummet .















Ha en god natt , de kommer vi garanterat att ha......forever .
Å näääää jag är I NT E sponsrad av Sovabutiken,
däremot förtjänar de lite extra gratis reklam,
Vi hann med att avverkade två säljare plus en engagerad
 tredje som stack emellan när hon hade andra kunder för att kolla hon med.
Tack för servicen speciellt till dej E som jag vet läser bloggen :-))) 


Kram B

14 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Vilken hotellsäng! Ja där får de tacka dig för gratis reklam. Vi har också fixat oss en hotellsäng, men på annan plats! ;o)
Ha en riktigt fin vecka! ♥

hemma hos lilla mej sa...

Å vilken härlig hotellfeeling det har blivit på la Skogssäter.Kanon snyggt .Tack raring för härliga bilder .Lycka till hos sjukgymnasten och ha en fin måndag .Kramar Rita

ullie sa...

Hej lilla prinssessan på ärten :)! Hoppas helgen varit bra. MEN Va fin den är bara lite avis fniss . ja du det ÄR hotelkänsla faktiskt ( har ju provlegat min kompis hi hi . ) . Har ju oxå lååånga härlig gardiner i sovrummet som går uppeifrån me massa tyg på hela väggen o ja man Får den känslan ännu mera om inbonat och så Älskar det!!!
Ser underbart fint och mysigt ut vännen. Ha nu en jätte fiin måndag själv ska ja till henne me den anrda sängen hi hi kram på dej

ullie sa...

Det är JAG som har långa gardinerna kanske va som något annat hi hi men ja ja nuhar ja svammlat om det me :D

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Hur lyckas du stiga upp på morgonen? jag hade legat kvar heela dagen. Ser underbart ut! Grattis till ert hotell rum :)

Bittan sa...

Det Ä R svårt kan jag meddela ...... sovrummet har fått en tendens att bli tvrum också :-)))

Bittan sa...

Gratisreklam var de absolut mer än värda .Tack det samma hörru !

Bittan sa...

Jo jag hajade det :-))) Hoppas du mår bättre nu å se till att låna sängen en stund .

Arja sa...

Halloj Bittan!
Fasen vad snyggt, gillar allt!!!
Vilket dream team ni är ni två ♥
Ha d gott kram kram Arja

Änglarna finns sa...

Hej svejs!!
Sååå snyggt det blev!! Sänggaveln, överkast osv...smakfullt är det enda ordet som jag behöver använda!! Hi hi...
Ha nu en fortsatt mysig måndag, och jag hoppas att axeln snart blir bättre!! El värken iaf!! Kram och ha det gott!!/Annika

Vitae stilo sa...

Å så underbart! Måste vara som en dröm att gå och lägga sig på kvällarna ;-)

Kram
Helen
www.vitaestilo.se

Bittan sa...

Ja det blir tidigare å tidigare :-)))

Bittan sa...

Tack Pinglan ! Jodå vi samarbetar rätt bra ....jag bestämmer och han fixar haha. Nä riktigt så illa är det inte
att det blev ställbara var faktiskt hans förtjänst !

Bittan sa...

Tack tack jodå kan du tänka dej att Bittan fick beröm av sjukgymnasten , Darlingen som bara tror att jag ligger å slappar raklång när jag tränar " hårt " :-)))

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin