lördag 1 februari 2014

Att ha blivit med assistent , perfekt tajmat



Hej på er !

Lördag och ny månad , första february here we go .
 Startar 2014 års andra månad med ytterligare ett mysochlitetankaromalltmöjligtinlägg .
Inte ens vädret , min onda axel eller Darlingens bihåleinflammation kan kyla idag.
 Hoppas ni också har det bra .

♥♥♥

Äntligen...... Februari K O M M E R att bli en bra månad , det känner jag på mej.
Efter allt som varit , så bara måste det bli så.
Att vara nybliven dubbelfarmor , att få sätta igång och reseplanera på allvar , 
att snart vara tillbaka på jobbet igen , med en hel del roliga saker på G
och en Alla hjärtans dag att fira kan det ju inte bli annat  .
Eller hur ?!

Men sånt där som dubbla inlägg per dag däremot kanske inte hinns med utan blir ett minne blott ,
det blir nog till att återgå till ett enda ynka om dagen. 
Ibland i a f :-)))
Basåattnivet .

Prinsinlägg då och då lär det alldeles säkert bli även framöver ,
 det varvat med inredning , resor , dukningar , trädgård , upplevelser , tips, mat,
outfits och annat feelgood .
Basåattnivetdetmed  .

Ledsamheter, tråkiga , privata och negativta saker som såklart finns i mitt liv med väljer jag
helt medvetet att lämna utanför bloggen.
Att dela med sig av roligheter ger så himla mycket mer .
Var och en gör precis som den vill men jag finner inget
intresse av att varken läsa eller skriva om gnäll och tråkigheter.
Basåattnivetävendetmed .


Snacka om perfekt tajming , lagom tills jag är back in business 
 har jag slagit på stort och anställt en liten bloggassistent.
Precis som storbloggerskorna !
Det där med att vara Farmor har sina fördelar , det är livet och
precis som att vara mamma helt fantastiskt underbart fast på ett helt annat sätt  .

 ♥♥♥

Att höra en LillPrins komma springandes mot dörren  
ropandes Faaaaamåååå , Faaaaaafaaaaa och mötas med en stor kram , 
alla roliga uttryck , kommentarer och funderingar som snurrar runt 
i huvudet på honom och som ploppar ut får en alltid att bli lycklig .
Det och att få snusa bebis , mysa och få shoppa en massa nödvändiga onödiga 
roliga grejer och kläder till dem kunde jag inte i min vildaste fantasi tro
skulle vara så mysigt .



Inte nog med att bli fylld av kärlek till de där två och
få vara stolt , tacksam och lycklig över att de finns ,
 man kan använda de små älsklingarna till annat också
eller åtminstone en av dem än så länge .
.
Har man sett , Bittan har skaffat sej en bloggassistent .
Perfekt att ha någon som fotar både till bloggen och privat .
Möjligen kan det ibland bli lite suddiga pics , men vad gör det .


Min assistent fotodebuterade med finaste motiven på lillebror .
Om han inte är världsbäst på fotandet riktigt än så är han det definitivt på att inspirera till inlägg,
nu återstår bara att lära honom att skriva också .
Det får bli nästa steg.


♥♥♥

 MiniPrinsen fyller en hel vecka imorgon ,
 här ovan var han bara några dagar gammal .
Å kan ni tänka er nu är han varken en Namnlös, en Oscar eller en bebisen A-sson
som Lillprinsen kallat honom , nä han är en MiniPrins  
som fått det allra finaste namn man kan tänka sig ....... alvernas rådgivare .
Så bra , nu har vi både en rådgivare och en folkhärskare .


Bröderna Brothers , min assistent och hans lillebror .
Assistenten varvar jobbet som assistent med duplobyggande ,
det får väl chefen godkänna då och då .

♥♥♥

Blev precis som jag befarade ett mysochtankaromlitealltmöjligtinlägg.
Ibland bara blir det det, inget jag planerar när jag börjar skriva.

 Ha en finfin första februari så ses vi snart igen.
Då lovar jag att blir det något helt annat ,
något som ni kanske kan få lite lördagskvällstips av .
Om jag nu hinner få till det innan det är dags att inta det vill säga ,
 annars får det väl bli till söndagen  ,
funkar nog det med .


Kram från en nybliven dubbelfarmor Bittan

2 kommentarer:

ullie sa...

Åhh så gulliga de är dina små . !! Hoppas ni har en mysig lördag
Har länkat till dej lite på din sida i fall du får någon fråga om vasen krukan ja köpte hos dej i fall någon vill fråga . Bara så du vet =) kram p.s ja hos mej har det verkligen varit gnälligt nu ett tag . lovar sluta me det =) /d.s

ullie sa...

TACK <3 snälla du .. jo det r lite massa runt om och det blir ju tyvärr gärna att man skriver av seh´j o tro det eller ej jösses va me besökare det har ökat hi hi men ja måste sluta för det är ju inte positivt :D Kram kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin