söndag 26 januari 2014

Bye bye och tack för denna tiden

 
Hej på er !
 
Hoppas allt är bra , själv är jag i a f utvilad efter att
ha sovit mer eller mindre hela dagen igår  , kvällen  och även i natt :-)))
Det var nog välbehövligt för idag har jag äntligen hittat lite inredningsenergi .
Ska plocka bort det sista värsta lantliga nere och fram med några gamla godbitar
så det blir lite mer liv i inredningen  .
Lantligt i all ära men nu är den tiden definitivt förbi.
En lagom blandning känns bäst .

Almanackor från exakt 100 år innan Prinsen och Prinsessan föddes


 
Å klicka hem några nödvändigheter härifrån för nu ska det bli klart med
omändringen som pågått ett tag   .
Bra det där med lilla lagret i stan , där finns det en och annan sparad klassiker ,
det är ju även där jag hämtat det mesta till den nu sen ett tag sakta men säker övergående
 lantliga epoken .

 
Jag vill ha ett syfte och en historia med prylar och möbler
och har egentligen aldrig gillat att släpa hem
begagnat , från loppisar , blocket eller sånt där som man tröttnar snabbt på
så det mesta lantliga är ärvt eller nytillverkat  .
Det har blivit lite för mycket vitt, prylar och shabby så
nu är det dags att på allvar ta farväl i hela huset  .
 
 Bye bye och tack för denna tiden i a f till det mest lulllulliga , romantiska,
å tillbaka till lite mer klassiskt , design och hållbart i längden.
 På tal om bye bye visst är det märkligt med blommor ,
 de där man vill ska hålla länge och vara fina
lyckas jag alltid ta död på ,
men julstjärnorna som ser fejk ut de lever minsann än .
 
 
Nu blir det som sagt bye bye både till dem och det mest lantliga  .
Tänkte ni skulle få se lite förebilder /sistabilder från
övervåningen där det fortfarande är en hel del sånt kvar.....ett litet tag till.
Så fort den nya beställda sängen kommer blir det ändring på allvar ,
eller rättare sagt så fort det blir min tur i renoveringskön :-)))
Idag är min renoverare och hjälper Prinsen att foga källargolv ,
och sen är den pågående basturelaxavdbygget hos Prinsessan på tur
men efter det ska jag nog få min Kalklitir i hallarna och upp i trappan .
Det gäller bara att bestämma i vilken färg , alla är ju så snygga .
 
 
Alltiallotvrummet Prinsessans fd rum med lejontassfåtöljerna kommer
 att bli en kombo av gästrum / lekrum
och sovrummet får en modernare touch av hotellkänsla med 
gardiner från taket ,mjuk matta och klädd sänggavel med knappar
och sängen med stort S från beställd HÄR .
 
 
 
Allt ska inte bort om ni trodde det .....
 Lilla hörnan med guldspegeln , Darlingens gamla fåtölj och Prinsens gamla järnsäng
 med min nallesamling och garderoberna med tidningstapeterna får vara kvar.......
 

..............men i motsatta hörnan med dörren finns det andra planer .

 
Så bye bye för nu till det mest lantliga,
 på återseende om en sisådär
femton, tjugo år .
Till er som kikar in är det också bye bye men vi ses
snart igen , framåt kvällen eller imorgon :-)))
 
Kram Bittan
 
 


2 kommentarer:

Carina sa...

Hej Bittan!
Fick just syn på att du har instagram, själv är jag ganska ny där, men har nu lagt mig som följare till dig...fast då heter jag inte lilla huset osv utan hampusmatte.....bara så du vet.....
Blir spännande att se din nya stil. Jag ska försöka lägga upp lite bilder på instagram om hur jag bor...då lovar jag att du kommer att få hicka, fniss.
Ha det gott.
Kram

Bittan sa...

Hej Carina ! Nu har jag godkänt dej på instagram och skickat en begäran till hampusmatte.
På ig blir det lite annat än bloggen mer snabbt dokumenterat i vardagen .Lägg upp bilder , alltid kul att se.
Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin