tisdag 21 januari 2014

Att samla vinkorkar, ett ilandsproblem och att ha mammadotterdag igen



Hej på er !

Tisdag och veckans mammadotterdag ,
snart kommer privattaxin Prinsessan :-))) 
Äntligen blir det välbehövligt frissabesök ,
 efter det får det nog bli en lunch på stan med lite mys  .
 Presentgrossisten och lite nytt till toan i baren står på shoppinglistan .


På tal om baren ja .
En gång för länge sen började jag samla på vin och skumpakorkar ,
hade dem först i flera höga golvvaser innan jag förra året till slut
kom på vad jag skulle göra dem  .... i a f med vinkorkarna .

Klä in toadörren . 

 Det är en av två dörrar i huset som är nya ,
alla andra är gamla fina orginalspegeldörrar .
Toadörrarna var precis som övriga svåra  omöjliga att stänga
så både här och den uppe i badrummet är utbytta mot nya släta.
Har ända en dess stört mig speciellt på denna som syns från matsalen ,
 men klädd med korkar får den ett helt annat intryck .

Igår laddade jag limpistolen och limmade dit
ytterligare några rader sen fotots togs så nu är den snart full.
Återstår nästa ilandsproblem .....
vad göra med skumpa korkarna ?????
Tips mottages tacksamt.


Å när vi ändå kollar in baren och toadörren är det väl lika bra
 att ni får fortsätta .
Det är hit till gästtoan jag tänkte shoppa lite nytt idag.






Just nu är det röda detaljer där ..........
en eftersläntrande snittamaryllis lever sina sista dagar på spegeln,
en blommig gästhandduk , en röd tvål , en Harrods årsnalle från 2003 ,
några gamla cigarettetuier hittade fyllda med spik  i verkstaden i stan
( lite extra kul då det säkert är min farfar som gick bort 1974 ,
eller någon av hans anställda som rökt upp dem för läääääääänge sen ) 
och julreportaget i Expressens bilaga
uppslaget på tidningsstället som Darlingen svetsat ihop av armeringsjärn.




Got to go , snart anländer taxin .
 Ha en mysig dag , det ska jag ha
å snygg i håret ska jag bli med  :-)))

Kram Bittan



2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vilken mysig dag frissabesök och mor och dotter dag .Njut och mys vännen .Kramar Rita

ullie sa...

japp där har ja varit =) spännande att se ändringen sen då =)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin