fredag 6 december 2013

Att vara tvungen att tänka om p g a objudna gäster


Hej där ute  !

Fredag igen och ytterligare en adventsvecka har snart passerat i raketfart .
Ni missade väl inte Ernst igår va ?
Man Kvinna blir ju lycklig bara av att se inledningen ,
mannen i detta huset däremot håller inte riktigt med .
Darlingen tjatade hål i huvudet på Moi en hel timme,
 men för första gången tittade han i a f :-)))
Är alla av det könet likadana ?
Hoppas ni klarade er från det värsta kaoset av stormen Sven.
Här skapade han mest snö igår
och idag verkar istället hans lillebror titta förbi för
 huuuuu vad det blåser ,viner och låter.


Vem bjöd hit honom liksom ???
 Inte Moi i a f  , nä jag hade helt andra planer för denna fredag . 
I eftermiddag skulle jag ha dejt i stan och
 tänkte samtidigt passa på att fixa blommor och de sista julklapparna ,
men efter att ha öppnat dörren känns det inte
 så där jättelockande att ge sig iväg .
Altanen där mobilpicsen är tagna alldeles nyss ligger i lä
och där är nästan ingen snö,
 så ser det inte riktigt ut så åt andra hållet kan man säga  .


Känns som det blir till att tänka om och hoppas på att
den sjättes upplevelse är någon hemmaaktivitet .
Ska kolla om julklapparna finns att klicka hem, 
annars får de nog vänta till nästa vecka och
 hyacinter har jag ju massor efter veckans besökare :-)))

Jag som är van vid en stor dos av den sociala biten på jobbet är
thank gaaaaadh lyckligt lottad med de finaste barn med respektive ,
en  Lillprins och många vänner 
 som dyker upp hela tiden när jag är hemma
och väntar på operation.
Igår var det min kära gamla H som kom och förgyllde några timmar .
H är min absolut äldsta och bästaste vän ,
vi har känt varann i "några år " ,
faktiskt sen innan vi började lekis typ nittonhundra aldrig .
Gått i samma klass i nio år och följts åt genom livets med och motgångar
i som sagt " några år " :-)))

Nu mot upplevelsekalendern och dagens ???
Ses säkert en gång till idag om jag ska vara insnöad här hemma utan besök .
Ha det så bra så länge och kör försiktigt ni som måste ut i ovädret.


Kram Bittan





3 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Härliga bilder du visar! Hoppas att du får en riktigt mysig fredag.Kramar Rita

Änglarna finns sa...

Här är bara ett vitt puder, till skillnad från den snön du har. Blåser gör det och är kallt så in i norden!!
Visst är det viktigt med nära och kära när man går hemma!!
jag har ju varit hemma i så många år, är precis som du social,,,så då gäller det verkligen att förgylla sina dagar, och framför allt..få dom förgyllda!!
Ha nu en fortsatt mysig dag!! Kram Annika

Ninnis sa...

Hoppas att Sven inte varit alltför klumpig i sin framfart...!!!

Trevlig helg önskar jag dig och de dina...=)

Kram Ninni

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin