torsdag 19 december 2013

Att förbereda sig för nytt år




Hej hej !

Hoppas allt är bra och julstämningen börjar infinna sig ,
trots en massa plusgrader och som här grön gräsmatta.
Läste på Fb igår , grannen skrev att det snöade och mycket riktigt
tjohoooo när jag tittade ut så dalade det ner något vitt ,
vilket tyvärr försvann snabbt när det nådde marken.
Men lite juligt fick det kännas en stund  i a f :-)))
Nittonde december redan,
med endast tolv dagar kvar på 2013 vet jag vad jag M Å S T E göra i kväll…...
flytta över det som behövs från 2013 till 2014 års almanacka.
Det är verkligen senare än senast ,
Moi som A L L T  I D brukar börja använda den nya i början av december har
nu haft den liggandes på bardisken i köket minst en månad .
Ingen bra anledning till vhy men i år har det tydligen bara inte blivit av att göra det .

Har ni " riktig " almacka eller kör ni som många numera bara i telefonen ?
Här används både och , men mest riktig för inget slår väl känslan av att skriva och kunna bocka av,
eller föralldel stryka eller flytta fram :-)))
Vi beställer via jobbet och jag brukar alltid ta en sån där som man gör sin egen framsida på,
med plastfickor, fack för penna och en massa bra ,
 en sån där som man kan skriva en hel uppsats på varje dag .
Samesame även 2014 , men för säkerhets skull kör jag dubbelt …..



…….. nämligen både den där med egen framsida som
man kan skriva en uppsats per dag
och en totalt jobbopraktisk fin sak med hårda pärmar
som jag klickade hem för som sagt mer än en månad sen .

En Frankie Magazine med fina bilder, vykort,
stickers och braåhalistor att fylla i och trycka ut, 
beställd HÄR.




Vi har många roliga saker att se fram emot 2014.........
först och främst årets största händelse under den allra första månaden ,
då en liten MiniPrins är beräknad att titta ut ♥
Tänk att Lillprinsen ska bli storebror
och vi Dubbelfarmor och Farfar till ännu ett underverk :-)))

♥♥♥




Framåt våren smäller det nästan lika ordentligt
med två andra stora händelser ,
då fyller ju både Prinsessan och hennes mamma tjugofem,
eller nja hennes mamma kanske man får gångra de där tjugofem
med två om man ska vara petig !
Själva fyllandet och presenter kan kvitta för min skull  
däremot firandet och den hemliga upplevelsen ser vi fram emot  :-)))




Nu mot denna dagens upplevelse ,
vad det blir får ni säkert se så småningom .
Ha en bra dag och missa för allt i världen inte Ernst ikväll :-)))


Kram Bittan


2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Underbara bilder du alltid visar ! Ja i kväll blir det Ernst .Ha en skön dag fina du .Kramar Rita

Elzie sa...

Jo, nog måste jag ha en "riktig" almanacka. Köper en varje år som jag sen kan stoppa in i fodralet jag haft i några år nu, haha. Har en hängande på väggen också men den gillar jag inte så mycket. När jag sitter här vid mitt skrivbord så ser jag inte vilka dagar som är röda eller inte och det ger jag minus för. Även om det är en massa sötar hundar på bilderna!!
Här är det fortsatt sjukskrivet så det är bara att hänga med.
Ha en fin kväll med Ernst.
Kram Elzie

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin