onsdag 11 december 2013

Att äntligen kunna .......



 
Gokväll igen denna magiska dag !
 
131211 , det är idag man ska gifta om sig om man missade
101010 , 111111 eller 121212.
Synd att han den där Darlingen inte friade igen .-)))
Då blir det till att planera julen istället.
Här i detta juliga hem ska vi fira den i år ........
i Prinsessan med Prins alldeles egna julpyntade Junehof :-)))
 Å har man inga spröjs går det alltid att göra som hon gjort ,
fixa till det med snö på burk .
 
Nu har vi äntligen kunnat planera  ,
allt har ju hängt på min operation
som enligt den planerande operationssköterskan 
jag pratade med idag kommer att ske rekordsnabbt ???!!!
Svensk sjukvård i ett nötskal !
Vadå rekordsnabbt , i min värld är fyra veckor från det
 att det beslutades att jag fick förtur inte snabbt .
Det är låååååååååååångsamt med betoning på åååååååå !
 
 
 Datumet mottogs med blandade känslor kan jag meddela ,
ytterligare tre veckor utan nattsömn och med näst in till outhärdlig värk.
 
Men frågan är vilket som är värst ?
Att stå ut de där veckorna eller att inte kunna fira varken jul eller nyår alls ?
Ja ni hör ju :-)))
Jag gnällde " lite " i telefon men skippade de där fulaste orden.
Blev vänligt men bestämt upplyst om att jag tydligen ska vara glad 
eftersom jag var den som den som de hade tyckt  
 skulle ha farbror doktorns absolut första operationstid............
 den 3:e januari.
Thank you !
 Det blir till att njuta lite extra av att faktiskt
för en gångs skull få vara hemma i advent  
och se till fira en lugn mysig jul och nyår .
 Darlingen är ledig just den veckan jag opereras så han får så lägligt VASH :a :-)))
 (vård av sjuk hustru ) .
Jag hinner förhoppningsvis ska tillbaka till jobbet lagom till
en massa nytt spännande händer i februari .
 
                                              Har ju gjort en liknande mobilisering under narkos i
                                                              den andra axeln en gång tidigare.
Då opererades jag i slutet av november och
 den julen har vi alla  i minnet ,
då låg jag i soffan lagom omtöcknad av morfin 
och instruerade Darlingen och Prinsessan som då fortfarande bodde hemma när
de lagade all julmat :-)))
  Så nu när det väl börjar landa in känns det nog rätt bra ändå .
 
Ha en mysig kväll.
 
Kram Bittan
 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin