fredag 22 november 2013

Så fel det kan bli och konsten att göra det bästa av situationen

 
Hej å god förmiddag !
 
Hoppas allt är finfint , kul att du kikar in igen :-)))
Vet inte vad som hänt denna höst men det ökade besökarantalet
 håller i sig och tickar på ytterligare vecka efter vecka.
 
Till vardags pysslar jag ju som ni säkert vet  med administration  ,  b l a  uppföljningar och statistik 
såklart är Moi arbetsskadad och håller koll här med . 
Skippar djupanalysen ,  passar bara på tacka och hoppas att ni vill hänga kvar,
trots att det oftast blir alldeles för lååååååååånga inlägg .
Å då ska ni veta att varje gång jag sätter mig ner och börjar skriva
 alltid har som ambition att det ska bli kort ,
men fortfarande efter så många års bloggande
lyckas det oftast bli en massa svammel i a f    .
 
Ja jag vet exakt vad du tänker nu när du läser detta Darlingen.....
ojojoj tänk vad lugnt och skönt livet vore om hon bara hade problem med att sluta skriva
tänk om hon nån gång kunde vara tyst också :-)))
 
 Nu är det ju så fiffigt om man både råkar gilla att skriva och prata
 blir det lätt så både här och där :-)))
Å tills nån upptäckt mej på annat sätt får jag åtminstone skrivarutloppet via bloggen ,
plus att det är rätt användbart att kunna gå tillbaka i dokumentationen ,
både att kolla på bilder och för att komma ihåg vad som hänt i livet .
 
En sak till som avgör de långa inläggens vara eller icke vara ,
för min del går det faktiskt minst dubbelt så snabbt att göra ett
lååååååååångt inlägg som de få gånger det blivit ett kort ,
Sen att hjärnan inte alltid är hopkopplad
med tangenterna är en helt annan sak .
Ja å där katching förekom jag dej Darlingen,
 för just nu tänker du
suck det är inte alltid hjärnan är det med munnen heller .
Nääää jag vet , men fasen va tråkigt du hade haft om den alltid hade varit det .
Frågor på det ? Nä tänkte väl det.

Back till det där med korta inlägg.
De är väldigt lätträknade eller för att vara exakt det har förekommit en enda gång ,
 det var den gången jag gjorde ett tyst inlägg .
Jadå ni läste alldeles rätt , ett tyst
 med femtioelva bilder blev ju by the way även det rätt långt  :-)))
 
Ameeeee fatta hur tråkigt det var att trycka på publicera efter att ha skrivit:
 
 Hej !
Detta är ett tyst inlägg , idag låter jag bilderna tala .
Hej då 
 
Ofta blir det bilder och text i en salig blandning av vardag , fest och livet
eller rättare sagt det som ligger mig varmast om hjärtat.
Familj , inredning , resor, tips, dukningar , recept , trädgård
åsså lite personligt på det .
 Det privata däremot det lämnas alltid utanför .
  Vet att det råder delade meningar om vad som är privat och privat,
vissa lämnar ut mer andra mindre.
Jag lämnar ut det som känns okej i magen.
Familjen är alltid med på de gånger de figurerar här och jag har deras godkännande
till att publicera bilder .
 Det där privata , omständiga tävlingar
 (vem orkar egentligen vara med ) och köpta inlägg går bortbort .
 
När det länkas och tipsas såväl till butiker, företag eller specifika produkter
är det enbart till det jag tycker är bra eller för att jag vill rekommendera nåt .
Tackar konsekvent nej till de erbjudande jag får om att skriva köpta inlägg .
Det är liksom inte jag .
Får totalt noll inspo av alla andra som gör så , därför låter jag bli.
Barasåattnivet.
 
Å där var det slut på inledningen som skulle vara :
 
Hej ! Hoppas ni har det finfint  :-)))
Som ni märkte blev det liiiiite mer , helt oplanerat .
Nu över till det jag egentligen skulle skriva om .
O M ni fortfarande är kvar så lets go :
 
 
Fredag och AW står det i almackan här idag.
Fel , fel ,fel !
Det är bara att dra ett streck över ,
skriva torsdag ,adda till  All in Advent och hemmakväll istället .
 
Darlingen jobbar imorgon vilket betyder att vi backar en dag
 alltså är det torsdag idag, fredag däremot blir det imorgon och lördag på söndag ,
sen vete sjutton då han inte kan vara ledig förrän tidigast onsdag. 
Vilket då betyder att det blir fredag igen på tisdag , lördag på onsdag
och sen är det ju snart fredag igen :-))) 
Bra va !
Om det är helt normalt att tänka så , att krångla till det eller att
 göra det bästa av situationen kan man ju diskutera .
 
Sådär ja nu var det slutdiskuterat !!!!
 
Här bestämmer ju jag ,såklart kör vi på det sistnämnda
Att göra det bästa av situationen.
Den där AW:n på krogen med tjejgänget och denna gång även respektive
fick vi ställa in redan igår ,
orkar helt enkelt inte att trängas med el påkopplad i axeln eller smältande isbandage .
Vågar inte dra iväg utan så det blir till att återigen göra det bästa av situationen.
 
 
Senaste tillskottet i väsksamlingen skulle ju ut på vift ikväll var tanken.
Både den och matchande handskarna köpte jag i London .
Brukar alltid besöka en Guessbutik när vi reser och
så lägligt vet jag att det ligger en mitt emot Harrods. 
Hörde långt ut på gatan att den ropade Biiiiiiiiittan .
 Med 40 % rabatt , i perfekt size och att det dessutom går att ta av banden
 så den istället blir en kuvertväska fick den rätt snabbt till att sluta skrika
och ooooooopps hamna bland alla andra påsar Darlingen bar .
 
Summa summarum denna torsdag fredag eller
vilken dag det egentligen är idag   ..... 
som sagt bara att göra det bästa av situationen ,
 fortsätta med Advent all in ,laga nåt gott ,
sätta på sig handskarna ,
lägga väskan bredvid mig vid matbordet och pimpla vinet hemma istället :-)))
 
Vad hittar ni på ?
 
Ni får ha det så bra till vi ses igen .
 
 
Kram Kram
 
 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin