torsdag 21 november 2013

Att ta viktiga beslut



Hej hopp denna oväntade vinterdag !

Att det snöar här har väl ingen missat mer än Moi ,
jag läste det på facebook igår och trodde 
att både grannen och jobbarkompisen skojade 
 tills jag tittade ut och det var precis lika vitt hos mej som hos dem femtiometer bort :-)))



Idag är det en svår i-landsproblemsdag på Skogssäter barasåattnivet.
Det ska nämligen tas stora beslut ,vilket i vanliga fall är nemasproblemas.
Fick genast lite adventsfeeling i morse när det var vitt på marken  .
Det snöar fortfarande men nu är det mest blaskblask.
 Kändes som att årets upplaga av adventsstake kunde vara en bra början på pimpandet , 
den som måste se olika ut varje år .



Det var där som beslutsproblemen dök upp ,
man kanske skulle slå till på att ha flera i år typ fyra eller nåt sånt
för att slippa välja .





Hittade först inga siffror alls sen kom jag på
 var jag lagt de jag använde förra året  .
Å ser man på där låg det tre omgångar till .
Stansade i zink som hänger, stora i silver att trycka i , svarta hjärtan med prismor
eller stora i zink som också hänger ?
Svarta organzaband, beigerutiga band,
både och eller inga alls , spansk mossa , mossa från Skogssäters wood eller no mossa ,
 lärkkvistar och/eller ädelgran ????
Ja ni hör ju svåra beslut en torsdag .





Hur den blev ?

Kika in framåt kvällen så ska ni få se .

Nu kommer snart LillPrinsen , hans mamma ska till 
barnmorskan med Miniprinsen .
Vad skönt att jag får sällskap som kan stå för riktigt stora besluten .
Sånt där uberviktigt som vilken bok vi ska läsa först , 
hur duplot ska byggas ,vilket släp som ska sitta
på lastbilen och sånt där som är mycket mycket viktigare än 
hur årets adventsljusstake ska se ut :-)))

Ha en fin torsdag och tack för titten.

Kram Bittan

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin