måndag 9 september 2013

När det inte känns nåt vidare hoppfullt.........bara att vänta ut de gröna


Halloj !


Hoppas  allt är bra och ni är pigga och utvilade
efter helgen.
Här har en trött Bittan har landat i soffan .....igen :-)))

Det blir ju som vanligt lite uppånervänt på veckodagarna efter en jobbhelg.
Nu ska jag se till att bli pigg och utvilad jag med .
Kom just in från en trädgårdsrunda .
Darlingen hade klippt gräset och plockat in en del ,
o kan man tänka sig ..... det ser riktigt fint ut ,
trots att vi totalt lagt ner det där med ogräsrensning i år .



Har det inte rensats tidigare så blir det inget med det idag heller ,
bestämde jag just . 
Bra beslut , då kan jag fortsätta trädgårdsrundan med en bloggrunda
innan Lillprinsrundan i eftermiddag .
Ledig måndag efter en intensiv helg är till för rundor .
 Japp så är det !




Rubriken att det inte känns nåt vidare hoppfullt syftar på
mina oliver .
Närå....... än har jag inte jag inte riktigt gett upp ,
bara nästan.
Även om det som sagt inte känns sisådär vidare hoppfullt
 tänkte jag vänta ut dem till helgen.
Mina fem stackars ömt vårdade är fortfarande stenhårda men
hejja fortsättning på sommarvärmen ,
vem vet om vi inte kan ploppa i dem i varsin drajja.
Ja så får det nog bli oavsett om de
är lika hårda och omogna då.



Har ni lyckats med att få ätbara oliver på olivträd nån gång ?
I år har alla våra tre träd blommat , det har varit fullt med yttepyttesmå
förutom dessa fem med svenskt mått mätt
 bautastora .

Ses snart igen ,
nu måste jag som sagt fixa mina viktiga rundor .


Kram Bittan


2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Snygg höstig header du har fixat! Kan tänka mej att det är underbart med en ledig måndag .Ha det gött fina du .Kram Rita

ullie sa...

Så fint som alltid hos er. Fick bara en tanke.. hur blev det med nya däcket vid polen ? Va det färdigt? Har du visat bild ? nu snurrar det men kommer inte ihåg alls sorry
Underbart med lediga dagar trots allt :D

Hoppas allt är bra annars kram kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin