torsdag 26 september 2013

En livräddning, en invigning och en makeover

 
Hej hopp !
 
 
Klockan är inte ens elva och jag har hunnit med både en livräddning
 en invigning  och en makeover .
Nästan lite imponerande va ?!
Det gäller att ta vara på den ofrivilligt " lediga " tiden.
Började denna torsdag med att rädda liv......
det kändes eller rättare sagt smakade bra .
Sju stora söta björnbär hade med all största
sannolikhet inte överlevt en frostig natt till.
 Det var bara två grader när jag tog trädgårdsrundan samtidigt
som jag hämtade in tidningen och som sagt räddade dessa sju liv ,
å vilken himla tur att jag köpte en ny piggapåmejhösttröja igår.
Den är på och alltså redan invigd.
Det behövs inte så mycket för att bli
uppiggad i min värld , en livräddning av björnbär
och en tröja........

 
 
....... åsså den lilla lightmakeovern av övervåningen som
äntligen påbörjades igår kväll ,
den som varit på G ett bra tag  .
Är sååååå trött på allt romantiskt lantligt ,
nere plockade vi ju bort en massa redan förra hösten men uppe
känns det fortfarande toooo much så det var inte en dag för tidigt.
 Nu är det betydligt mindre prylar framme och  
vi har påbörjat op mysigt gäst/lekrum .
Darlingen slängde ut och flyttade möbler hela kvällen .
 En alldeles perfekt lagom sysselsättning ........
jag tänker ut ,organisera och pekar och han bär .
Sen ångrar jag mig ibland eller att det inte blir som
jag tänkt då får han bära  tillbaka :-)))
Till helgen blir det till att leta säng i förråden i stan .
 
Sen är det dags för vårt sovrum.....
det blir en lite större makeover men det vet han inte om än :-)))
 
Kram  Bittan
 
 
 
 
 
 
 


1 kommentar:

hemma hos lilla mej sa...

Låter som en härlig dag.Var rädd om dej vännen .Kram Rita

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin