måndag 26 augusti 2013

Att hösta till det och spontanitet


Hej där !

Välkommen hit , va kul att just du kikar in :-)))
Hoppas allt är bara bra .
Jaha så var det måndag och ny vecka igen , 
fast denna vecka är inte vilken vecka som helst utan den sista sommarveckan för i år .
Hua eller jaaaaaaaa!?
Känns rätt bra faktiskt även om jag egentligen helst vill ha
sommar året om. 
I år har vi ju verkligen haft en R I K T I G sommar ,
en sommar som förhoppningsvis ger energi långt in på hösten,
så känns det nu i a f .



Undrar vad denna vecka ska bjuda på för skojsigheter ?
Några få saker är planerade, på onsdag när jag är ledig och till helgen 
annars får det bli en sån där spontanvecka ,
det brukar numera bli bäst så .......
säger hon som alltid har varit planeringens Drottning :-)))

Det är så mycket annat i livet som 
är styrt så att vara spontan o skippa planerande har blivit en sport
på Skogssäter .
Tur att det aldrig är för sent att ändra sig .

Planerar gör jag så klart fortfarande och framförallt skriver alla mina listor 
men det är numera inte hela världen om
planen inte följs och allt på listan inte blir struket direkt.
Att vara S P O N T A N , att hitta på oväntade saker,
att kliva utanför den där komfortabla zoonen och 
våga testa det där lilla extra ,
att fånga dagen och ögonblicket
 och att följa magkänslan är mycket roligare .
Å vad är det värsta som kan hända ?
Att det inte blev som tänkt men vad gör det , 
nada , nothing , ingenting alls .
Tänk , det kanske t o m har blivit bättre ibland :-)))

Hur gör ni ?
Planerar och håller fast vid det eller testar lite galet spontant ?




Dagen idag är ett undantag ,
den har inte så mycket utrymme för spontanitet alls.
Helt inplanerad är den från nio nu på morgonen till halv tio i kväll ,
  så idag vet jag i a f vad som kommer att hända.

Ska alldeles strax börja med att åka och fixa naglarna och sen för ovanlighets skull 
jobbar jag en måndag och givetvis kväll ,
annars är ju måndagar för det mesta min lediga dag .
Att det inte är en ledig måndag betyder att idag blir det ingen Farmordag ,
ingen dagishämtning.

Det passade vi på att ha igår istället , 
en lagom sysselsättning en söndag efter en riktigt , riktigt kulig lördag var att
låna LillPrinsen och åka till Vätterstranden.
En långpromenad , lekparkslek , titta på alla pippina , vavvarna , vattnet och 
som avslutning en dessert på
På Strands uteservering i solen .
En spontan söndag där vi valde bort trädgårdsfix till
förmån för Lilleman .
Gissa om vi hade roligare och precis allt ogräs fanns kvar när vi kom hem :-)))



Det och lite höstande vid entrén blev söndagens " storverk ".
Inget jätteavancerat men det lilla gjorde genast resultat.
Jag köpte ett gäng pumpor , både miniminisar och lite större
och några höstväxter när vi hade blixtsnabb shopping i lördags på det stora
blomstervaruhuset.
Gillar sånt utefix som ger resultat direkt , bara lägga dem i planteringar
vips känns det höstigt och fint .








Ha en fin start på veckan .....
planerad eller spontan :-)))

Kram Bittan

2 kommentarer:

Änglarna finns sa...

God förmiddag!
Så fint det blev på utsidan!! Älskar dessa färger som hösten har att erbjuda!
Då var det där...spontan eller inte..?!
Eftersom jag är hemma varje dag...så blir mina veckor faktiskt i stort sett planerade! Känner att jag vill ha ngt spikat varje dag...sen klart att det nästan varje dag...smyger sig in..någon litern spontan grej!
Men om sanningen skall fram...fniss...så gillar jag det spontana bäst!
Ha en fortsatt härlig dag...med nagelfix och jobb!
Kram Annika

hemma hos lilla mej sa...

Himla mysigt och fint på utsidan har du det .Jag gillar helt klart allra bäst det spontan .För det blir oftast mycket roligare !fniss .Ha en skön start på veckan Kram Rita

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin