torsdag 11 juli 2013

På ett eller möjligen ett annat sätt ska det ske !!!!!


Hej hej !

Ser ni vad som står på golvet nedanför fönstret ?
Jajjamännnnn...
picnickorgen står färdigpackad i köket .
Den som på  E T T  eller möjligen 
E T T   A N N A T  sätt ska användas i helgen.
Om man får tro alla väderappar så ska det visst bli fint igen.

Ett måste varje sommar är att åka till fina sandstranden
vid Vätterns västsida , trots han den där Badkrukans vilda protester.
Det är där jag har tänkt picknicka i helgen .

Att bada i Vättern är för mig ett måste,
jag som är uppvuxen vid denna kalla sjö .
Darlingen alias Badkrukan har inte riktigt samma längtan om man säger som så .
Då på min tid var det bara att ta cykeln ner till lilla Kanotklubbsstranden
för att ta sig ett kvällsdopp.
På dagen var det buss till stranden lite längre bort mitt i stan som gällde,
den som fortfarande gäller för många.

Vätterbad med picnic i helgen var det ja....
inte stenåldersminnen från barndomen.

Förutsägbar är han den där Darlingen det är ett som är säkert,
jag V E T exakt vad att han kommer att säga på
lördag förmiddag när jag kommer med den briljanta iden att
 vi kanske skulle ta och åka på den där årliga badutflykten du vet .

Inte jihaaaaaaaaa precis ,
utan ungefär så här kommer det att låta:

- Asså ge mig E N anledning till varför ska vi åka
 tre mil för att få trängas på en fullproppad strand bland massa andra,
kända och okända ?

 -Varför kan inte jag vara hemma och pula istället ?
Jag skulle kunna fixa flera av de där projekten
som du har hittat på . även de jag tyckte var onödiga !

- Vattnet så  ju så j.....a kallt ,  jag kan ju inte ens doppa tårna,
Vi har faktiskt 22 grader hemma i poolen i Vättern är det säkert bara max 15.
Å förresten skulle vi inte ta en liten sväng till
stan istället och köpa den där pooluppvärmningen du tjatat om  !


Ja ungefär så kommer det att låta ,
helgen kommer alltså istället  att innehålla massor  av projekt fixade ,
picnick i trädgården och pooluppvärming .

Man är väl inte sämre än att man kan ändra planerna för husfridens skull.
Vättern finns kvar tills en annan dag  å vem vet då kanske
 badtemperatur har stigit till ljumma 18 grader:-)))

Ha en bra dag själv ska jag starta med en snabbfika hos
min bästa J innan jobbet.

Kram Bittan

2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Håller med dej att Vättern är en himla kall sjö.Klart man ska testa nya saker i stället ! Ha en skön torsdag.Sommarkramar Rita ♥

ullie sa...

Ha ha har du oxå en badkruka ?=) Det är alltid jag och barnen och maken står vid kanten .
Men vättern Är så kallt.. vart åker ni ? Vi brukar gå ner till oset där är det fint eller sanna stranden ligger nära oss men kallt är det så vi avvkatar nog. :)
Hoppas dagen varit bra kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin