torsdag 4 juli 2013

Oplanerat är bäst , internationell matmarknad och en avslutning med White Russian

 
En helt oplanerad onsdag med semesterfeeling , blev det igår .
Jag fick gå på den internationella Matmarknaden trots allt :-)))
 
 
Hej vänner !
 
Javisst är oplanerat bäst :-)))
 
Tänk att jag som förr alltid ville veta vad som skulle hända,
hade koll på allt och planerade in i minsta detalj har totalt ändrat mig.
Efter att helt oplanerat och opåverkbart
genomgått  några totalt omtumlande och livsavgörande händelser för ett par år sedan
försöker vi alltid ta dagen som den kommer .
Jag vill numera helst inte ha något bokat eller
planerat alls , att släppa på kontrollbehovet och vara spontan
blir mycket roligare .
Däremot har jag alltid tusen idéer ,
 tankar och uppslag på vad man skulle kunna hitta på .
Som igår t e x då det hastigt och lustigt blev ett besök
 på den Internationella matmarknaden  i a f :-)))
 


 
Den som jag trodde var slut i förrgår höll visst på flera dagar till .
Åker varje dag förbi en informationsskylt på motorvägen,
en sån där om pågående evenemang i stan .
Av någon anledning har jag läst fel slutdatum
vilket jag blev positivt överraskad och påmind om igår
efter mitt inlägg här på bloggen .
Ja jag säger ju det ..... att blogga är bra för välbefinnandet :-)))
 
 
Spontant bestämdes det att vi kikar förbi där och hoppas på
att den är öppen även när jag slutat jobba .
 
 
Blev upphämtad av Prinsessan med Prins och en Darling 
och jodå visst var den öppen. 
 Det blev både provsmakning och shoppelishopping .
Ostar, salami , oliver, nötter ,passionsfruktcurd,
champagnemarmelad , fudge och en massa annat gotteligott
fick följa med hem.
 
 
Små Holländska minipannkakor med lönnsirap testades :-)))
Att undvika att käka pannkakor på Pannkaksrestaurang 
i riktiga Holland går liksom inte,
så visst var vi tvungna att prova dessa yttepytte små i det Holländska ståndet med .
Däremot brukar de ju inte precis vara några minisar som serveras på
Pannkaksrestaurangerna utan mer modell gigantiska med helt andra tillbehör.
 

 
Prinsessan med Prins som har semester hade ätit tapas till lunch.
Vi avslutade den oplanerade kvällen på deras altan med ett glas rosé ,
 de överblivna tapasen ihop med endel av som shoppats på marknaden.
 
 
Å en alldeles nyfrillad Moi tjatade till sig  en Whiterussian av
svärsonen , han som har gammalt bartenderförflutet
både på Kreta och i London  :-)))
 
.
Det var inte precis så som jag tänkt mig dagen
när jag vaknade på morgonen .
Återigen bevisat :
att blogga är bra för välbefinnandet och
oplanerat är bäst :-)))
 
Ha nu en riktigt mysig oplanerad dag .
Själv har jag faktiskt lite planerat denna lediga mulna dag .........
eftersom det just har varit månadsskifte behöver bokföringen fixas ,
i eftermiddag kommer det en
liten Lillprins som ska vara hos farmor ,
men emellan är det oplanerat så vad som helst kan hända.....
typ tvätt ,laga mat till matlådor å städning :-)))
 
Kram Bittan 


1 kommentar:

Cicci H sa...

White russian är ju gudagott! Hoppas jag kommer ner till matmarknaden under lördagen. Har precis kommit hem och sitter med bilder från ostkusten... :-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin